tisdag 21 september 2010

Tisdag

Kom på nu att jag slagits i sömnen. Eller slagit och slagit. Klappat till. Har för mig att jag snärta till något på låret i drömmen och råkade halvvakna över att jag slog till stolskanten och det gjorde asont. Handleden fick en smäll. Äntligen!! Eftersom jag är en ensam sovare så vet jag inte om jag rör mig så mycket så nu vet jag att jag lever under natten. Tur att jag sov själv inatt iallafall vilken smäll annars!
Så varför slog jag i stolen?
Jo jag kom hem kanske 1 inatt och tänkte ligga och kolla på mitt favorit avsnitt av Solsidan (avsnitt 2 där Fredde blir Grill-beroende och efter det avsnittet drömmde jag även att min pappa grillade i köket). Jag tänkte inte somna i soffan utan sova i sängen. Men jag har inte orkat bädda i de nya lakanen så jag skulle vila.
Jo så jag har datorn på stolen vid soffan. Därför.
Varför kom jag hem så sent?
Jag var först hos Jakob på kvällen och sen vidare till Frida för att prata och äta laktos fri chokladglass och kola sås GOTT. Sen vidare till Jakob och spela mera Mario. Sista världen nu!
Så vart klockan mycket och jag hade varit vaken sen kl 05.45(!!!). Jag fick för mig att gå hem! Galet skönt det var. Visst det regnade och jag hade ingen Ipod, stort skoskav och är mörkrädd. Ingen bra kombo but I did it! Polisen åkte förbi en gång också. Iallafall. Ska skaffa mig ett par Reebok Easytone och börja gå på nätterna.
Det hemskaste med det är nog att medans jag går fantiserar jag ihop nästintill det hemskaste jag kan. Hur det regnade och vilket bra tillfälle det skulle vara att mörda mig eller att någon hoppar fram och skrämmer skiten ur mig.
Det som skrämmer mig mest är poolen jag går förbi. Tar en så stor omväg jag kan. Vet inte varför men klarar inte av den när det är mörkt.
Trevligt Julia, trevligt.
Min mardröm

Inga kommentarer: