söndag 19 september 2010

Tänder

Efter att ha varit hos tandregleringen i fredags har jag troligtvis inte många månader kvar av att äga en tandställning. Ibland när jag är hemma kollar jag på mina tänders avgjutning jag gjorde när jag gjorde en gummiplatta eller vad man kallar det till tänderna för jag bet ihop dom när jag gick i högstadiet när jag sov. Så grattis läsare: här är orginalet. En grott människas tänder ser det ut som när jag jämnför framför spegeln. Det som har hänt är att nedretänderna ligger jämnt och rakt. Övre tandraden är raka men 'vampyr' tänderna är längre ner än de övriga.
Just nu håller vi på att trycka ner nedre tandraden för att övre ska bli jämna. Galen process men det funkar. 2 år har det gått ungefär.
Så har jag även käkfel. Tror det är därför det ser ut att luta neråt. Något var de iallafall och han tandläkaren visade och pekade sig och hade sig. Komplicerat men dom skulle fixa det så :)

1 kommentar:

Anonym sa...

bögblogg