måndag 20 september 2010

Min lovely var otroligt duktig idag. För pigg och ville aldrig stå stilla så man måste tvinga henne. Men på travbanan kom vi ut på i sidvärtsrörelser och tränade lite tölt och OJ vad hon gick på. Startade från vänster sida och hon gick super kändes det som. Hade velat tölta hela vägen hem men de kunde jag ju inte. Vart lite surt när jag saktade av och tog högern också. Gick inte lika bra men töltade iallafall.

Så har ju det hänt något ''hemskt'' också. Kom upp till gården och ser att Stelpa står i en egen hage. Visade sig att hon står i skamvrån för hon har bråkat med dom andra hästarna när de har fått hö i hagen. Men HERREgud alltså. De är hästar. Naturligt att de bråkar när de får mat. De gör väl människor också. Inte tvingar jag pappa att ställa sig inmot väggen när har pratar för mycket vid maten hemma. Nej jag fräser men jag låter ju han fortfarande vara med oss vid matbordet.
Så där har hon stått sen i lördags utan tak över huvudet. Inte ens ett träd. Och det har ös regnat vissa stunder. Tack för det. Går med på en dag till men imorron ska hon ut och få tak iallafall.
Gav henne extra hö och morötter när jag var klar.
Dåligt gjort av dom. GALEN jag blir!
Märktes då på henne att hon kände sig själv. För hon var extra gullig och mysig när jag stog och borstade.

Inga kommentarer: