torsdag 2 september 2010

Min värsta dag hittills

Eller de var inte min värsta dag. Det var snarare 3 timmar allt gick snett.
Första problemet var att jag fick parkeringsböter i Täby centrum. För att ha ställt p-skivan på en timme för tidigt. Och klart så dyker de någon upp och ser det kl 14.50. 10 min till och jag hade varit fri. Så var det att vara arg ett tag och tillbaka till v-tuna.
Fixa där. Vika tvätt i farten och packa.Ut till pendeltåget och inser att det är 25 till nästa tåg mot sthlm går. Men igentligen är det tur för då hann jag in och köpa en remsa så jag kunde åka på.
Det tåget går på 30 min. Vart lite gladare när konduktören gick och log lite hela tiden. Sen visar de sig att någon troligtvis hoppat framför tunnelbanetåget så allt är nästintill fucked up. Så det är proppat på perrongen. Det kommer ett tåg efter 7 min. Går ju inte på en kotte där på. Fick upp en bild som jag sett några gånger där dom TRYCKER in folk på tunnelbanan i Kina. Ungefär så var de här med. Och jag tänker inte dö så jag väntade 5 min till nästa tåg och där trängde jag mig på. Inte lika fullt.

Jag hade ändå inte hunnit till mitt stora tåg som gick 17:00 (allt de här hände ungefär 16:54)
Sen var det att gå jätte fort det långa gången på t-centralen. Jag trodde aldrig att jag skulle vara den som stressade där. Har alltid gått lugnt och fint men inte igår!
Men. Där kommer första lyckoruset på den timmen. Ett direkt tåg går 17:45! 155kr gick de på. Så två tågbiljetter har jag köpt, en remsa på 110kr och parkeringsböter. Tack jag tar det!
Sen räddades allt att jag fick ju åka bil med Jakob ifrån Sala. Så road trip till Leksand! Träffade Magnus och Tilda också. ååååh länge sen. Och Anders och alla.
Vart en kväll på baren med en massa esteter. Ooootrolig trött efter den där jäkla dagen. Men slutade ju hyffsat iallafall :)
Idag måste jag åka hem för imorron blir de doktorn igen!

Inga kommentarer: