tisdag 7 september 2010

Lite här och vart

Har glömt att skriva lite saker som har hänt. Så det kommer en blandning nu.
När jag och Linnet var inne i stockholm och roade oss. Så hamnade vi på elgiganten på kungsgatan. Vips så dök Darin upp och sjöng. Darin man var galen i för...6(!!!!!) år sedan. Han sjöng bland annat Microphone som är låten till trailern till Idol (som jag ska kolla på i kväll. Brukar inte kolla på det. Men jag ska även kolla på Halv 8 hos mig som också var länge sen jag kollade på. Kommer ihåg när jag och Frida J satt och skrattade åt han som var så rolig i säsong 1)

Så har jag åkt cross. Skulle köra pappa till Benny för att lasta crossen för jag ville köra med släpvagn. Så bara så där så åkte min/petters fina gröna hjälm på och jag lärde mig att växla till 1 och åkte iväg. Tur att vi har stor trädgård för jag åkte upp och ner och runt träden. Gick suveränt tills jag kom till gruset på uppfarten. Jag visste att jag skulle hålla in kopplingen och bromsa försiktigt och de gjorde jag också. Men.... jag hittade inte marken när jag skulle sätta ner foten utan ramla i slow motion kändes det som. Min snälla far kom inte ens springande för att kolla hur de gick. Men mamma stog i fönstret och gjorde tummen upp. Gjorde illa handen jag landade på och crossen gick sönder lite grann. Otur då han skulle på tävling nästa dag. Men jag är sugen på att åka igen och då ska jag ta petters.. han åker ju knappt endå. :)
Och stelpa har blivit halt och fått ett sår. Har närmare bilder om någon vill se. Men det är riktigt äckligt då det är hål in liksom. Så jag har inte fått rida henne heller så mitt liv har varit värdelöst några dagar. Ska lägga in annan bild snart och visa vilka bra vänner jag och hon är.

Sen kommer jag inte ihåg om det hänt något mer.
Fått min pulmicort och brickanyl. Pulmicorten inhalerar jag varje dag och brickanylen när det kommer en katt eller timotej. Haha, nja eller när halsen börjar svullna igen. Så nu ni! Angelica och Andrea. Nu kan jag mysa med katterna mera. och ni alla andra som har katt också då.
Dock har jag inte längre något undvika att inte packa något mer hö. Bara utslagen som dyker upp.

Jag kollade även på Dear John och Eragon. Har ju sett dom förut men då har jag somnat. Men de gjorde jag inte nu! Kom en liten tår under Dear John.
Så kollade jag på One tree hill och jag fick en kallsup när jag drack vatten liggande. Inte lika roligt som det låter. All mitt goda vatten flög upp på Elsa och jag fick lov att sitta upp.
Så kom Jakob, Magnus och Tilda och banka på dörren så jag fick en Andrea flash back från alla gånger hon kommit och slängt sig på dörren eller fönstret.


ÅÅÅÅÅH typiskt. Tror jag har tappat bort Petter/Ida/Puks present. Antingen är det Petters julklapp, Idas födelsedagspresent eller lägenhetens present. Ska ta och leta efter den nu

Inga kommentarer: