onsdag 29 september 2010

Galet

Vet väl egentligen inte hur jag ska börja det här.
Sov hos Frida igår. Eller på Fridas soffa kanske. Hon låg i sängen och jag låg i soffan och kollade på Råttatouille(gud vad jag älskar den filmen) lite sent på natten. Antar att Frida somnade för när jag fick sms så hela lägenheten hoppade till så rörde hon sig inte. Iallafall, sov redan halvt så jag stängde av tv och allt och tappade dosan i golvet och slocknade ganska fort där i soffan. Med mjukisbyxor och en lite tunn filt. Men jag trivdes. Drömmde dom Kungarna på Tylösand och Andrea som kom hem och överraskade mig för att jag fyllde år. De var trevligt. :)
Så har vi hunnit med att städa garaget i Åkerö för de ska bli garage kombinerad sadelkammare. Bakat runt 150 bullar. Galet gott och galet länge. Tyckte vi höll på flera timmar men det var kanske bara 3.
   Hamnade hemma hos Jakob och spelade Mario jag, Magnus, Frida och Jakob då. Frida stack och vi andra 3 klarade Äntligen av det där jäkla spelet. Vart lite nervös vissa av gångerna och bubblade till det men Jag tyckte att Jag fixade det galant och lyssnar inte på någon om de säger att jag är dålig. För de är jag inte.
Åkte till Borlänge för att äta. Först Burger King för själva måltiden. Här kom första händelsen: Jakob springer för att få shotgun och ser inte bilen som kommer och är på väg att bli påkörd ingen skada skedd.
  Vidare till McDonalds där jag fick en McFlurry och Jakob 1 sekund efter fick ingen för att det var för sent. I guess that chocolatebear likes vanilla.
Här kommer det jag sa till min mamma och pappa när jag pratade med dom: Jag var med i en liten olycka igår. Men jag är ok.
Det vart kaffe istället och eftersom Jakob absolut skulle ha sin glass blev det Max där jag tyckte att han skulle gå in eftersom det var tomt där inne och kö till drive innen, men nä. Så det vart att backa ut från parkeringen där en lyktstolpe stog i vägen så jag råkade backa in i den. Jag och Jakob i baksätet utan bälte och Magnus brevid mig med bälte och kaffemugg och glass i händerna fick ett ryck i kroppen. Knäckte till lite i nacken men jag är ok som sagt. Magnus däremot hade lite otur och spillde ur kaffe på sig själv och i bilen.
Ingen skada skedd förutom att lyckstolpen slutade funka ett tag och är lite sne och min lilla fiat fick sig en buckla så jag inte kan stänga bakluckan ordentligt. Så nu den som kommer och öppnar min baklucka startar larmet så det är ingen idé att man ens försöker!
Men huvudsaken är att vi lever och att det inte kom en älg i vägen.
Men det viktigaste är ändå att vi klarade Mario.. Det var skönt.


(Förövrigt kan jag inte älska min häst mer idag. Var galet duktig när jag tömkörde henne idag.Kommer förövrigt bilder på när hon låg och sov när jag kom upp dit idag. :)

Inga kommentarer: