torsdag 13 januari 2011

Torsdag

Den här veckan har varit en av mina aktivaste veckor på länge. Jag har bakat kanelbullar för de första. Det är inte det enklaste så de är inte de jag gör för de mesta så that's a thumb up!
Men idag gjorde jag största bedriften. Städade hela huset. Inte bara undervåningen idag och över imorron. Så städade jag köket kliniskt rent för att jag ''hade inget annat att göra'' som jag sa till Dave när han kom hem och sa att köket var jätte rent.
haha
Så hann jag tillochmed duscha innan jag hoppade i bilen och hämtade Matilda.

Och här kommer nästa problem in. Det är inte bara värmen som är engelskstil nu. Nu är de även dörren som är knepig att öppna och stänga, låsa och låsa upp.
Eftersom hela gården blir omgjord så har de lagt nya plattor osv framför och runt huset så nu kan vi inte gå i vanliga dörren utan måste ta dörren på baksidan som är en gammaldörr etc. (man får inte gå på de där plattorna tills cementen torkat!)
Hursomhelst. Ända tills måndag!! får vi lov att ta den dörren. Knepet är att det bara finns en nyckel! Himla jobbigt med de löser vi!

Så gjorde jag premiären på WC's bästa pub: the Queens Head. Drack blackcurrant och soda med is. Kändes bra. Pratade med Milla och Scott berättade hur man sänker handikappet i golf som jag tillslut slutade lyssna på för jag fattade ingenting. Trodde att handikapp var något med att hur man fick droppa bollen. Inget Tiger Woods och wii sports resorts har lärt mig. Men de ordnar sig.
Hursomhelst är jag ursugen att få rida nu förresten.

Inga kommentarer: