onsdag 5 januari 2011

Onsdag

Tog precis dagens varma dusch. Eftersom rörmokaren eller vvs-montören (som det står på wikipedia att de kallas nu eftersom jag fick lov att googla stavningen) har varit här så har värmen varit av näst intill hela dagen. Nice.
Vad har annars hänt idag. Matilda gick i skolan som vanligt fram till 3pm. Oscar och Dave tog tåget upp till London och gick på ScienceMuseum och Karin var uppe på sitt rum och var sjuk och jobbade. GUD vad den kvinnan jobbar. Men är man boss så är man.
Så jag började dagen (förutom att göra de jag brukar göra som att skjutsa osv) så spelade jag och Oscar Super Mario Bros och visade sig att jag är lika bra som i sommras när jag och Jakob hade maraton.
Så strök jag kläder asusual och planerar vad jag ska göra med mina barn om jag får någon. Ska stryka de bästa kläderna som lite finare tröjor och så. haha. Eftersom jag inte har så många många att prata små saker med när jag rultar runt här hemma så tänker jag desto mer. Nog för att jag tänker på så himla mycket onödigt annars och men tänk då vad jag tänker när jag inte får prata ut om det. Sjukt.
Hursom helst. Har planer...

Annars har jag läst med Matilda. Kokat potatis och sånt där. Ätit inte lika god korv som vi har hemma. En sån där blek tjockis som dom har här.

Visserligen är denna korv okokt men tänk dig den grå. Men de funkade. Dock räckte en korv. Kort och tjock. Lite köttig innuti. Tack och lov för Dennis-korven hemma.
Eftersom jag umgås för mesta delen av min vakna tid mig en 5årig flicka och 9årig pojke så är det tecknade serier som tar upp tv tiden. Jag har fastnat för Phineas and Ferb. Faktiskt ett helt ok program. Mer om det i ett annat inlägg. Nu är kl  9.44pm här (i Svergie är den 10.44pm. Alltså är jag en timme efter.. Ni fattar...) och jag ska kolla på ett avsnitt One Tree Hill innan jag somnar!

1 kommentar:

Anonym sa...

På det museet vill jag också gå...hittade sist bara imperial war museeum, det var bra det med. Dad