söndag 30 januari 2011

Sunday

Här sitter jag och tuggar på Butterd popcorn från Harrods Jelly Bean avdelning. Juste det, Kristina Kolmodin. Jag har ungefär halva påsen kvar och jag älskar det! Kan inte påstå att jag tuggar i mig dom när jag har tagit 1. Vill ju förstås inte att dom ska ta slut. Men ack så duktig jag har varit den här helgen. Jag har tänkt ända sen i Fredags att jag ska åka och köpa något snaskigt. Men i Fredags så tänkte jag att jag gör de imorron(lördag). Så pratade jag med pappa och berättade om the Stig tårtan på Tesco och att jag måste åka och ta kort på den men jag fick aldrig arslet ur sängen (på riktigt) att åka dit. Kanske ner på Waitrose i Storrington (vi har som sagt Postoffice här i W/C men den berättelsen hör till ett annat inlägg...) men jag gjorde de aldrig och tänkte att jag tar söndagsmys istället och åker och köper innan ridningen. Men då tog jag en stor frukost bestående av Waitrose fat free natural yoghurt med Dorset cereals m nötter (de går att äta nötterna för de smakar faktiskt inte så mycket om man låter dom ligga kvar), svenskt bröd (limpa + tunnbröd), svensk prästost och messmör. och såklart de bästa av allt: Tescos Mango/apple juice!
Till saken igen då, då började jag städa och byta lakan och ha mig och vips var klockan 1pm och jag behövde äta lunch (svensk IKEA varmkorv och tunnbröd, guud va svensk jag är idag) så började jag städa i badrummet och inser att klockan är 1.40pm och jag ska vara i stallet kl 2!!
Så nu har jag varit ute och ridit i de fina vädret på underbara men lite sega Charlie eller Chaaaaleiyyyyy som min homeboy Magnus in Sweden säger att man säger här.
Jag gillar att rida stora hästar faktiskt. Har större steg och lättare att rida lätt i traven. Galopp vägra han göra idag men imorron ska jag försöka mig på det. Ruby (underbart namn) och 24 åriga ex racehorse Gunner var med. Kan faktiskt säga att han inte ser en dag ut över 20! Eller yngre.
Det vart dock väldigt kallt efter ett tag.
Hursomhelst. Till meningen med inlägget:
Jag har inte ätit något! (förutom kakor, applecrumblepie som Milla gjorde och lite chokladtårta) onyttigt denna vecka! Tyvärr kan jag meddela att jag vet med säkerhet att veckan som kommer inte kommer vara likadan eller jag SKA klara mig till helgen. (om jag inte ska och fika med någon eller så...)

Så ska det komma mer bilder!

Inga kommentarer: