måndag 10 januari 2011

Måndag

Första dagen i skolan för Oscar och första dagen jag behövde gå upp 7.00. Men gick ruskigt lätt. Har börjat vakna av mig själv runt 6.50 så ligger jag och drar mig. Quite nice.
Så idag tog jag en promenad upp längs Grove lane bara för att komma ut. För idag var de inte lika fint som igår men de var ändå behagligt att vara ute. Tänkte gå och hämta Matilda vid skolan men hon gick så långt igår så vi tar det nästa fina dag.

Igår iallafall så tog jag en dag i Horsham och fixade runt lite. Köpte en ny kalender så jag kommer ihåg era födelsedagar. Det är bara det att jag inte vet hur mycket alla fyller men dagarna har jag!
Så hittade jag ett par skor. Typ UGGs aktiga. Sånadär man bara hoppar i och åker och hämtar/lämnar barnen. £12.50~130kr. Har inte ju inte direkt planerat att köpa dom. Men de är bra sulor. Inge sånt där skit som de flesta springer runt i och trampar snett. Det var mitt enda krav!
Men så var jag inne i min favoritbutik Doroty Perkins och deras skoavdelning. Och där hittar jag skönheterna! Ett par stövlar med klack som jag inte kunde låta bli! Såg ett par liknande i deras skyltfönster innan jul men sparade pengarna (vet inte ens vad dom kostade) och köpte pappa en Top Gear bok istället.
Men igår var jag in och fell in love. £45~470kr. Tänkte att efter händelsen i december så unnade jag mig inte tröstätande eller något annat utan körde bara på. Så igår tyckte jag att jag unnade mig dom. Dom är klassiska. Kan ha dom till allt. Ut på shopping, fest, jobb allt. Dom är som sagt klassiska. Svarta knähöga. Sköna också.
Så var jag in på Engelsmännensaffär Poundland. Galet. Allt kostar verkligen £1. Så jag köpte Toffeepopcorn (jag älskar dom. Inte lika goda som chockladpopcorn men de funkar) och kakor. Eftersom Toffeepopcorn inte är de nyttigaste vart de Weightwatchers oat & choc chip cookies. Var ju inte meningen men dom var på vägen till kassan så dom åkte i handen.

Inga kommentarer: