lördag 19 februari 2011

Sweden - United Kingdom

Hamnade i Horsham med Milla för att hitta en del av Oscars födelsedagspresent och de gjorde jag ju (eller Milla hittade min)
Men de är inte vad de här inlägget ska handla om. Utan de är typ vad som händer i Sverige och vad vi inte har koll på. Milla har tillexempel inte koll på vilka Sveriges nya kändisar är dvs bloggarna som Kissie, Kenza och dom andra medans jag har storkoll på dom som var populärast förra året. Även tvprogram som Ullared, Svenska Hollywoodfruar (aaa hon visste inte vilka de är!!!), Sveriges skönaste familjer medans jag är den som har koll. Eller hade. Visade sig här om dagen när jag kollade på tv3play så hade de kommit något nytt. Kommer inte ihåg va de var och nya Ullared program? Eller om de ska komma.
Hursomhelst. Milla har mer koll på nyheter. Vilket jag verkligen inte har. De enda nyheterna jag har är de som är på Radio 1 på morronarna. Och knappt dem kommer jag ihåg. Vet att ni har billigare bensin/disel för att priset har gått ner lite medans vårat har stannat. Jag har inte koll på vad de kostar utan jag åker till Esso och tankar på.
Men jag vet att ni har kallare där än här. Och de är det som räknas! :)

Och nu kollar jag på fotboll. FA cup eller något. Det är så att division 5-laget Crawley Town (grannstad till Horsham och Milla spelar i damlaget) möter Manchester United får se om de blir en sväng till puben sen också.

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article8595668.ab

Hallå Julia, precis efter att jag läst din blogg gick jag in på ab och hittade den här nyheten, kul sammanträffande. Kram/mamma