onsdag 23 februari 2011

Olydolyckan

Provocerade till det a la-Kissie idag. Min status på facebook lyder: Omg, bilolyckan var inte mitt fel iaf.
Men ska ju inte ta i så man skiter på sig men jag överdrev lite. Eller. Den var ju inte mitt fel så jag överdrev ju inget. Vinklade till det bara.
Iallafall. Det var en T- korsning och jag och Matilda kom ifrån Christ Hospital och simskolan där.

(Tog till mina skills i Paint och målar upp så ni ser EXAKT vart jag var i de hela.)
Det är jag i den silvriga peugoten som blinkar höger. De blåa är bilarna som krockade.
Jag står stilla någon sekund och ser att den blåa till höger blinkar in men svänger inte in på min väg utan fortsätter och precis när jag kollar vänster så blir de ett BANG och jag ser två krockkuddar som flyger upp i de andra bilarna. Endast metern mitt framför mig (nej jag överdriver inte där) de första som slår mig är vem fan ska ringa 911. Men ser att tjejen bakom bilen till höger redan gör de. Så jag måste backa min bil och gå ut. Har som sagt Matilda i baksätet. Fixar lite och det är en gubbe och en tant i mörkblåa bilen och en gubbe i andra. Tanten har fått ett slag i bakhuvudet och blöder och gubben i andra har fått sår på handen. Jag får lov att flytta min bil till parkeringen och lugna ner Matilda lite så de övriga bilarna tar sig fram. Så jag och 911-tjejen får ju stanna kvar för vi är first witnesess tror jag de kallade oss. Får även agera hälso checkare. De dyker mirakulöst upp en kvinna med ambulansväst på sig bara sekunder efteråt. som tar hand om tanten så hon ber mig checka upp gubben så jag pratar om hur han mår och va han heter och vart han var på väg. Han fick låna telefon för att ringa sin son som han var på väg till. Lilla jag från Sverige fixade allt de här! Så kom polisen bara några minuter efteråt. Snygg korean polisman var de också. Och en kvinna. Fick ge mitt kontakt nummer så ska de återkomma lite senare.
Det lustiga var att på vägen till simningen var en motorcykel på väg att fara av vägen. Eller de tyckte jag iallafall för en fågel flög precis framför honom. Så jag planerade i huvudet att jag skulle ringa 911 och förklara vart olyckan var. Efter Coolham, vägen mot Thakeham/West Chiltington. Sen efter ungefär en timme händer det där!!! Ödet eller vad?!?
Hursomhelst. Om vi hade stått 1m framåt eller kommit några sekunder tidigare så hade vi också krashat. De var de att jag minns typ att vi fick en knuff men jag tror att de kan vara chocken som dök upp och jag tvärnitade fast vi stodstilla för jag var lite öm där bältet är vid bröstet/axeln men de är ingen märke på bilen. Gissa om jag körde lugnt hem efter det utan musik. Så nu har jag och Matilda sett våran första bilkrash tillsammans.
Jag har iallafall gjort som man ska. Jag körde inte därifrån (smitning) och jag har skrivit upp min del av storyn så jag inte glömmer av.

Inga kommentarer: