söndag 6 februari 2011

Sunday Times

Igentligen finns de inte så mycket att skriva om dagen. Hamnade på Charlies rygg idag. Tog rundan runt Thakeham och vart angripen av en hund. Tänkte inte så mycket på det förens jag inser att de är en sån där brottarhund eller vad man kallar de. En fighter kanske. Gläfsar och springer runt. Inser att eftersom den bor med sina ägare ute i skogen i en husvagn eller tält (det står både och där och dom bor där, inga semesterfirare) så kan de ju vara en sån hund som biter till och vägrar släppa taget. Men hör ett OI och hunden sticker iväg. Ser dock ingen ägare men de lät inifrån tältet.
JO just ja! Såg en totally amazing thing också. Strax efteråt. Ser först en kanin springa över vägen (skogsväg) och sen 3 rådjur med jätte vita rumpor. Sen mitt i vägen vid en gråbrun grästuva gömmer sig de en annan kanin. Och man ser verkligen att han gömmer sig för hon blundar och är blixtstilla. När jag ridit förbi flyttar den sig sakta sakta. Ni kanske inte tycker att de är en så cool grej men jag vart helt exhalterad så jag glömde ta kort. Inte för att de var en kanin utan för att de just gömmde sig.
Och yes, vi har vilda kaniner som springer runt. Inga harar eller något.
Så har jag sett Wall Street money never sleeps.
Faktiskt en riktigt bra film. Får lite inblick över vad som igentligen händer där och hur ekonomin rasar och har sig.
Underbara Shia LaBeouf är ju med också!  MMMM de är faktiskt så att ibland kollar jag på filmer bara för att de är en snygg, bra eller bara en speciell skådespelare/ska med. Faktiskt. Utseende är ibland allt.

Inga kommentarer: