lördag 5 februari 2011

4.17am

Inatt vaknade jag upp 4.15am (på natten alltså) efter en total konstig dröm. Tillslut ville jag inte ta riskerna att somna om och glömma. Så jag tog min mobil och skrev in:
förstin låstmen hittade fönster sen likom skolan
Omgjord matsal.
Skulle hitta vagga magnus, jag angelica osv.
Började skratta tant berg kom och jag skulle skrämma
men han inte tänder över hela gommen. Då kastar pojkarna ut vaggan öp.
Framsidan.

Ja, de där är en sammanfattning vad jag får ihop på en touchtelefon kl 4.17am. (jag har ju ordentligt tangentbord men den orkar man ju inte dra fram en natt direkt)
Iallafall tänkte försöka förklara de bra sammanhängningen som vanligt:
Jag vet att jag vart inlåst utav två tjejer i en byggnad. Som ungefär har många trappor, fläktar, dörrar, något fönster. Och de var de hemskaste jag varit med om. De var så många öppningar och ingen gick att öppna. Men så är de ett fönster som jag antingen kan krascha och hoppa ut ifrån. Turen var på min sida och det var öppet och jag behövde inte ens hoppa utan det var i markhöjd.
Då var jag plötsligt på skolan i Leksand och Gästis.
Där inne är sitter alla i typ High School kläder. Som en del är Cheerleaders, Football kläder m stora axlar, töntar osv. Nu är de så att mina kompisar var cheerleaderna och football bordet. Där ifrån kommer jag inte ihåg mer förutom (här skrev jag ca dubbelt så mycket mer och råka radera det så får lov att börja om. Fan)
Jag och Magnus (kommer faktiskt inte ihåg vilken Magnus det är...) går ut och upptäcker att matsalen är omgjord. Som en liten cottage. Öppen spis med brasa, lågt i tak, ljuslimegrönaväggar jätte fint faktiskt. Angelica (Tillaeus i de här fallet) joinar oss och vi ska och hitta en vagga i ett uthus. Vad vi ska ha vaggan till kommer jag inte ihåg. Och här kommer en till kille som jag inte vet vem de är och ska hjälpa till. Det är en kompis till blondMagnus iallafall. Pojkarna klättrar upp först och efter kommer jag och Anki. Här säger jag något jättekul och vi skrattar, skrattar och skrattar. Aldrig skrattat så mycket. GUD va kul det var.
Klättar iallafall upp och när jag väl är uppe kommer de en tant in. Det är tanten från Emil i Lönneberga. Hon som tar all maten ifrån de hemlösa men i drömmen heter hon Tant Berg och jag ska skrämma henne men de funkar liksom inte. Hon tittar upp och jag säger bara 'Vad gör du här?' och hon börjar skratta så mycket och hon har en jättestor mun så man ser alla tänder och hon har flera rader så det går upp i gommen. Och taggiga tänder var de också.
Allt slutar med att killarna kastar ut vaggan som ligger i en låda..

Inga kommentarer: