lördag 5 februari 2011

Lördag

Idag tog jag en lång dag. En sån där dag som känns lång. Åt frukost ganska fort och fick höra lite om Fridas äventyr om fredagsnatten, kollade på flera One Tree Hill avsnitt och kolla på It's Kind of a funny story. Jätte bra film för övrigt. 
Lyssna på lite musik och fixa och hade mig. Tog sen bilen och drog till Horsham runt 2. Shoppade loss lite grann. En blå, lila rutig skjorta ifrån New look, 2 ringar ifrån BritishHome, en bok, chai latte ifrån Starbucks och en sväng in på Specsavers bara för att kolla. Vart uppraggad av en dam så nu ska jag visst ta och kolla ögonen vilken dag som helst. Suveränt! Lite så där offside helt plötsligt. Jag som älskar mina glasögon.
Hem och äta lite och kolla på Battle of Terra med Oscar och Matilda. 
Och nu har jag precis avslutat 127 Hours som jag utnämner till dagens bästa film (vilket de känns som jag kan göra eftersom jag sett iaf 3st)
Vart lite skeptiskt till den då jag satte på den och sen läste om handlingen. En man som faller ner i en klippa och blir fast med armen mellan en sten och klippväggen. Ungefär allt som jag inte ens skulle önska min värsta fiende. Jag är som sagt väldigt klaustrofobisk och kan oftast inte sova med en dörr helt stängd (jag har tur här för då kan jag stänga the main door och ha badrums dörren öppen för de funkar). Jag får oftast ångest över att bara tänka på att jag är instängd någonstanns (inte undra på att jag vart varm i min dröm då jag vart inlåst).
Och mitt andra är att sitta fast i någonting och inte ta mig någonstanns. En tvångströjja skulle jag dö i och jag vill inte tänka på att bli förlamad eller förlora en kroppsdel för de är nog min mardröm. Ibland måste jag bara flaxa med armar och ben för att veta med säkerhet att de är kvar.
En film som är helt klart värd att se.

Mamma ringde precis på skype när de värsta hände. Gjorde det lite lättare att efter en kvart sätta igång. Jag är inte den som aktar mig för blod och sådana saker med det där var groteskt. Iallafall: Se den!
Och pappa, the Stig tårtan på Tesco. Dock är de inte den som jag hittade förra veckan. Men ska hålla utkik!

Inga kommentarer: