fredag 4 mars 2011

Hello Friday!

Nu ikväll slösade min underbara och älskad (kanske inte av alla) e väninna Angelica väl spenderade pengar och ringde och berättade hur mycket de arbetande sälenpersonalen sparar av sina knåpert ihop tjänade pengar.
Och mycket mer. Hade inte direkt något djupt samtal nu efter att inte pratat på jätte länge. De får bli mina surt sparade pund eller gratis skype.
Som jag längtat efter att någon skulle tänka på mig och slå en signal. Dock ringde hon mitt i UNO spelandet så fick be henne ringa 8.30 så kom kommentaren "ligger du en timme innan oss?" klart som korvspad jag gör.
När kl är 21.00 hos er i Sweden så är den 8pm här (med svenska så ni inte lika smarta människor fattar. Svergie: 21.00, Storbritannien: 20.00. Fast här använder vi de mer bekväma tidsformatet: 12h ist för 24h och AM står för förmiddag och PM för eftermiddag)
Hursomhelst. Inge djupsamtal utan vi gled lite överallt.
Nu är jag iallafall hemma så nu är jag ledig i 2 dagar som jag ska spendera icke spenderandes pengar. Sista helgen sen kan jag handla. Så imorron städa rum och äntligen äta älskade fish and chips. Troligen godaste maten efter pannkakor. (Hej gourmand!) Har två ställen jag kan välja mellan. Antingen den på torget i Storrington eller den 50m från torget i samma city.

Och mamma, pappa, rolle och gudrun. Hade ni varit inne på skype hade jag kunnat berätta. Men de är klart att ni inte är inne när jag väl har något att berätta. Dåligt.

Inga kommentarer: