söndag 6 mars 2011

Charlie

Hej vår! Har kommit på även fast det är vår här så har jag inte sett några flugor tills idag. Då de landade en på min kind. Underbart. För i Sverige vet man att de blir vår på riktigt då snön försvinner och världens bästa ljud kommer fram: När hovar slår mot asfalt för första gången. Men här har vi ju de hela tiden och blommor har poppat upp men idag blev de vår för mig för den där flugan.
Annars har Charlie varit underbar, men nä de har han ju inte. Red i Paddocken och han vart skrämd av samma sak 5ggr minst och allt de där. Men han är ändå bra. Lustigkurren slog bakut för varje galoppfattning jag gjorde. Så de var bara att hänga på och dra upp huvudet hela tiden. För han galopperar med huvudet väldigt lågt och man får verkligen hålla om med benen så han går vidare och inte drar ner och bockar.
Tvärt om ifrån Stelpa där man får hålla om för att hon ska gå i form och inte för fort låter konstigt men jag måste verkligen arbeta med benen för att hon ska lugna ner sig och med Charlie måste man hålla om för att gå upp och fram. Win Win för mig för jag får träna benmusklerna.
Nästan varje söndag och måndag har jag upptäckt att de jämt är häst inlägg. Jag rider och jag tar kort och jag fixar och jag trixar.
Det är när jag tar bilen och jag åker till stallet och möter alla underbara människor (alla och alla men minst 5 medelålders kvinnor) är där som jag känner mig hemma. Oavsett väder så gillar jag att vara där. Eller alltså jag gillar att åka dit om det regnar men jag hatar att rida i de.
Det är faktiskt ganska ofta som någon frågar vad jag vill göra när jag måste hitta ett "riktigt" jobb och när jag svarar vet inte så går de antingen ín på att jag ska plugga vidare eller den mest ställda frågan: "Du tycker ju om hästar vill du inte jobba med det?"
Nej, de vill jag absolut inte. Hästar och ridning har alltid varit min hobby och kommer nog inte vara mer änså.
Visst jag har en häst som jag aldrig skulle klara mig utan men jag vill kunna åka dit då jag vill och får må bra och vara mig själv. Släppa allt annat och bara krama om och känna doften. Jag vill inte åka dit och jobba.

Inga kommentarer: