onsdag 2 mars 2011

Grossology

Här har inte hänt så jätte mycket idag. Hade liksom en husfruar dag. Lagade mat (Flygande Jakob, jag utvecklar mitt kulinariska seénde) ,strykt kläder, tagit hand om 1 barn mera (Poppy hälsade på Matilda), fixat xtra jobb, åkt ärenden och de var underbart fint väder ute.
När jag går för mig själv och fixar och trixar så kommer jag på jätte mycket bra idéer som jag tänker skriva här. Men nu när jag sitter här kommer jag inte på en enda.

Tänkte lätta lite ifrån notepad ifrån telefonen:
Jag och Matilda satt och skrev lite saker till varandra på ett papper för ett ganska bra tag sedan. Retades lite och sånt dära som man gör. Retade henne för Tom i hennes klass tillexempel (mmm 5år och redan kär! De är mer än vad jag hunnit med)
Så medans jag skrev något kläckte hon ur sig:
"If it's wierd I'm SO gonna bust you out of my house"
Kanske inte ni tycker är så märkvärdigt men tänk dig en 5 årig flicka med brittisk accent. Underbart!
Och Oscar lämnade dörren öppen när jag gick till bilen för att åka till Horsham på cubs och Dave skjutsade honom. Så jag ropade efter lite ironiskt: "Jag stänger dörren jag.." och han bara "ok" och satte sig i bilen.
Där vart man lite paff. Nästa gång kanske de blir de vanliga 'har du en pinne i rumpan eller varför stängde du inte dörren.'

Inga kommentarer: