tisdag 8 mars 2011

Aussie

Har haft en riktigt bra dag idag. Var först ute och hikeade med Milla 1½tim runt Nutbourne och West Chiltington. Har haft sjukt bra väder de senaste dagarna. Visst de har faktiskt varit frost på rutorna på bilen på morronarna eftersom de har varit helt molnfritt. Och vid kl 10 så spricker allt upp och solen värmer på.
Vid 11.15 efter en powerdusch så drog jag iväg mot Chichester med stopp i Storrington för att fylla på tanken där bankomaten slutade funka när jag stog där och stressa. Med turen på min sida kom jag fram prick kl 12 för att möta upp Sofia och lunch på Frankie & Bennys. Vart en urgod Chicken Ceasar Wrap.
Det var där jag mötte min första australienskavän. Hon är en helt underbar människa. Tror att the people down under är lite mer min stil på humorn än britterna.
Vi hann ta en sväng in i Chichester town, vilket var riktigt mysig. Värsta katedralen mitt i allt.
Och nu sitter jag här. Efter simning i Horsham och 5 pannkakor eftersom de är Pancake day! Ni kan sitta där och äta era underbart goda Semlor i Sverige med pancakes beats it all!
Färdig duschad och insmord i världens bästa lotion LdB lotion with Olive & Shea. 80% ekologiska ingredienser.
I sommras skrattade jag åt Jakob för han hade sin lotiontub (heter de tub?!) vid sängen och soffan för de ger liksom lite andra vibbar men inser nu storheten av de. Speciellt när de är lite kallt då sidorna på mina händer spricker upp och blir super torra. Ska göra som jag säger till andra andra med torra händer/fötter/kroppar att ha upp ljummet vatten och babyolja och ha i händer eller whatever och låt de sippra in.
Ska göra de nästa gång de är bathtime!

xxx

Inga kommentarer: