fredag 18 mars 2011

Comic Relief

Jag vet inte hur mycket hur mycket ni vet om Comic Relief - Red Nose Day hemma i Sverige. Men här är de riktigt stort. Iår fokuserar dom på människor/barn i Afrika som inte har någon syn för att få tillbaka den.
De arbetar även med hem i England som behöver hjälp.
Redan för en månad sen så kunde man börja stödja Red nose day med att köpa blandannat:
Noses, pins, thirts (designade Vivienne Westwood), car nose  & Jamie Olivers monster bakesale. Även olika mat grejer som maltesers, Gordon Ramseys sauce, Rice Krisps och en del mera.
Car Nose fick inte fast den på 'nosen' så fick sätta den på sidan




Min tshirt.

Det har även varit ute och vandat i Afrika, Red Nose desert trek. Blandannat Olly Murs (Xfactor), Scott Mills (bbcR1), Craig David (artist) och Peter White. Folk ni kanske inte vet vilka de är  men de är kända här. Vandrade 100km i öknen på..5-7 dagar tror jag. Samlade in £1,375,075 ~ 14,3milj kr.

Det jag tycker är bäst är ändå BBC Radio 1 som jag följt slaviskt de senaste dygnen. De gav sig an på Onsdag morgon 6.30am att göra bbc R1's längsta show. Den längsta showen innan var 37tim och för att klå de skulle de vara on air till Torsdag 7.30pm.
Uppdraget var de Chris Moyles show (morgonprogrammet på Radio1) Så de var Chris själv och Comedy-Dave som skulle hålla sig vakna de 37timmarna. de fick 5min varje timme att vara lediga så de sparade ihop flera timmar så de fick typ 20min att duscha och gå på toaletten osv.
Under hela tiden fick de människor att texta in Chris till 70011 vilket gav £1 och HELA det gick till Comic Relief.
Chris och Dave satt me de övriga programmen under dagen natten. Fearne Cotton, Greg James, Scott Mills, Misterjam osv.
När de närmade sig 7.30pm på Torsdagen så bestämde de sig för att ge sig på världsrekordet på längsta radio show på 50tim!!! 50tim on air utan att sova är total madness. Men för att vara på säkra sidan satte de ribban lite högre och körde på tills 10.30 idag (fredag)
52timmar!!! Comedy-Dave fick sova 7min och de var i morse.
Det gick även på BBC 1 om man tryckte på röda knappen så kom de upp. Så de streamade live hela tiden. Som förtrollade mig så jag har haft igång det hela tiden.


The Wanted med official Comic Relief song 2011 i Live Lounge bbcR1 longest show

Allt det här var verkligen värt de. Tillsammans samlade de in: £2,622,421 ~ 28,336,570kr på 52timmar!!
Det är helt sjukt. Men jag är glad att jag hängde med. Jag missar the royal wedding den 29april men fick vara med på det här.
Jag är väldigt sentimental så jag vet inte hur många gånger jag fick tårar i ögonen när det var återblickar.
Just nu är det Comic Relief 2011 galan på bbc1 och även där dallrar de till i ögat. Jag kanske skulle struntat i att åka hit och åkt och volontärat istället.

Så vad har jag bidragit med:
Red Nose
Car Nose
2 Pin Badge
Maltesers
T-shirt
3 text till bbcr1 longest show
Vilket blir ett totalt på £19.49 och om man avrundar lite så har Comic Relief fått ca £13 utav de.

Inga kommentarer: