söndag 29 augusti 2010

Söndag

Tog ut min bakis idag känns det som. Vaknade med en jäkla huvudvärk som försvann 15min när jag åt godis direkt. Sen tog jag till hjälpmedel.
Så jag har legat framför tvn och kollat på girls of the playboy mansion, sista avsnitten. Och typ 10 avsnitt av Scrubs på datorn.
Så hörde Anki av sig så tog farfars super opel och åkte till Rimbo. Åt Pannkakor alá Lena. Så en promenad och hämtade cykel och sen bar de av till Täby och kolla på bio. Bröderna Karlsson vart det. Helt klart värd att se. Jobbig i vissa situationer.
Appråpå de, satt i salong 4. Minsta salongen jag varit i. Mindre än salongen i Falun tillomed. Max 5 rader och ca 7 stolar. Ungefär lika stort som vårat vardagsrum hemma.
Och nu sitter jag här i Vallentuna och kollade på Dudeson in America och läser Solo (Linnea, du glömde Solo här! Tar med den, och Notting Hill :)

I solo står det en ''Brat-enkät'': Då 2 killar och en tjej svarar på frågor.
Det här är vad Maximillian Würinger, 20 svarar:
Är du en brat?
- Nej inte direkt.
Men du har ju backslick
- Ja
Får du pengar av dina föräldrar att festa för?
- Ja men jag har inget alternativ, jag pluggar.
Hur mycket får du i månaden?
- De betalar min lägenhet, mat och andra avgifter. Sedan får jag 8 000kr till annat, som att gå ut
Umgås du bara med rika?
- Nej, jag har fattiga vänner också, men jag gick på en internationell skola med många välbärgade elever, därför har de mest blivit så.

De första, Föräldrarna betalar lägenhet osv PLUS 8000 kr. I månaden! (och jag antar att det är Stockholms låga lägenhetshyror, vad använder han då studiemedlet till?)
Sen kommer det här jag fastnade för och skulle skriva här: fattiga vänner. Jag hade troligtvis varit i den kategorin. Men jag är ju inte direkt fattig. Fattig så får man ingen mat och bor i ett ruckel. Fasligt olika värderingar.
Jag ska vinna/tjäna ihop en massa pengar sen ska jag bara umgås med mina ''fattiga'' vänner och se ner på dom. Eller jag ska ta bort dom från facebook och flytta bort. Till Örebro eller något...

Inga kommentarer: