lördag 7 augusti 2010

Lördag

Whaaaaat up! Skriver inte direkt något vettigt idag, som om jag anstränger mig någon annan gång. Gick in på internet mest för att jag startade datorn för att kolla på bilder. Men landet kör slut på mig så jag orkar inte lägga in några.
Så vart är jag, är i Skokloster. Det här är mer landet än vad jag bor i Älvdalen.
Tar hand om 19 hästar, 2 underbara hundar, några katter som jag inte kan gosa med pga fästingar och allergi och en massa massa får som jag är rädd för. Kommer springande så jag får lov att kasta mig emellan staketen. haha. men fina är dom.
Har det lite ensamt här ute. Tur för mig att jag har lätt för att prata med djur. Dr Mia hälsar en stund per dag ifrån Uppsala. Mamma, pappa och farfar var också ute en sväng idag. Annars lever jag by myself med djuren.
Kan erkänna att Strakur är världens bästaste vaniljkrämgula häst. Blir kanske att behålla honom ändå. Får ta och skaffa mig ett jobb. Doktor känns bra.
En intressant information: först är man läkarkandidat - Intern/AT - Leg, läkare - ST - Speciallist.
Har en massa frågor så det är skönt att ha en Mia :) Däremot på frågan vart man blir doktor så var det oklart. Det blir man inte på ett sätt. Det var en bit dit. Eller något. Knasigt.
Hon är iallafall Onkolog(cancer) speciallist i April!
nu blir det Match Point!

1 kommentar:

Ida sa...

Doktor Julia Johansson, det låter ju riktigt bra! ;)