lördag 20 juni 2009

sommar

haha. ser nu att jag hade visst ätit fläskpotatis igår? Whaaat?
klyftpotatis menade jag.


Treevlig kväll igår. åt ju mat och sånt först.
Sen till gropen där stången skulle resas. Tog ju rätt länge. Lyfte upp den 1 m och tillbaka 2 kändes de som. Men den kom upp tillslut.

Mäktigt mkt folk iaf. Härligt när alla gjorde vågen. Gick runt flera varv. skit coolt
Sen..jaa. Jag hade ju varit vaken ett bra tag eftersom jag jobbade på morronen så när andrea skullle byta byxor eller strumpor eller något sånt. så försökte jag ta mig ett nap.
Mina knän gjorde verkligen jätte ont.
Sen var vi mest runt. In på bosporen och träffade Matilda. trevligt.
och lite sånt.
Tror att vi gick in på Udden vid 12 eller något sånt.
Vart fullt av folk där. Frida och Niklas dök upp. Tvingade in dom tillslut typ.
Dansade i geggan och hade skit(haha..) roligt.
Pratade även med en viss person och allt är inte så lätt som alla säger. Tur att jag inte är ensam om de iaf.
Träffade även andra personer. Riktigt trevligt. ;) Sen kunde man ju fantisera resten. Eftersom de inte gick som planerat.
Efter udden gick jag och Angelica hem typ. Efter någon timme eller något.
Somnade på en gång och märkte inte ens när Andrea kom hem. Och jag som ska vara så lätt väckt.

Sen var de bara som tradition och gå upp tidigt. Jossan och Malin skulle svänga förbi och hämta upp mig och dra till Borlänge. Så de var bara att masa mig upp vid 9.
Gick och handlade på Hemköp. Lite frukost och morötter.
Så till Romme och kolla in hästhoppningar. Gick typ super i 1.10 klassen för josefine. inte lika bra kanske i 1.20. Vart där hela dagen.
Hem resan var jag helt borta. Sov mest hela tiden. Åt den dyra lilla glassen. Köpte Lakrits Singoalla.Smakar inte så mycket.
Så nu är jag hemma, Har petat i mig lammfilé och stekpotatis med MASSOR av flingsalt och MASSOR av tzatziki. Tror de var mer sås än mat.
Så har jag hälsat på hästarna också. Har insett varför gräset försvinnt så fort. De är en vit tjockis häst som vräkt i sig allt. Gamle Kveijka. haha.
Stelpa är överraskade smal för att gå på bete.You go Girl!
Flyttar troligen ner på byn till nästa vecka. Får gå med piraten ett tag. Så hagen får vila litegrann.
Då blir de träning upp och ner för storbrottsbacken.Eller så kör jag bara kåtillavägen och hälsar på fönstertittarn

hej med er.

1 kommentar:

Ida sa...

haha! Jo det är med största sannolikhet mina hästar som vräkt i sig allt, skulle inte förvåna mig!