tisdag 2 juni 2009

London

Nu ska jag ta och skriva om min och andreas härliga weekend i London. Har varit varmt alla dagar och har haft trevligt :)

Onsdag:
Gick i skola. Hade lunch öppet. Tror jag hade hand om en kötträtt. kommer inte ihåg vilken.
Men hursom helst. När jag kom hem började jag packa. Fick samtal från mamma som sa att Stelpa skulle komma inatt. Jag fick panik. Hade inget att ha i boxen,inge hö,ingen som tog hand om henne. Men mamma fixade allt så jag kunde koncentrera mig på att packa. Eftersom jag alltid väntar med de in till de sista.
Sen satte jag mig framför datorn och skrev på facebook,twitter och här. haha. fick panik. Skrev typ på twitter 1 min innan jag fick lov att gå.
Så tog jag tåget där Andrea redan satt. Så bärde de av till Arlanda. :)
Kom fram runt 10 eller något. Åt på McD,tog en dricka någonstanns.
Sen ordnade vi två soffor så vi kunde sova. De var inte bekvämt. Men nu kan man säga att man har gjort de. Tror jag sov någon timme eller två.

Torsdag:
Flyget avgick 7.55. Så de gick smort. Hoppade på planet och de bärde av mot Heathrow,London,Storbritannien :D
För andra gången i mitt liv fick jag andas in den härliga atmosfären. Och de blir inte sista. Planerar in en nästa år eller något. Kör på en fotbolls semester? Eller bara åka dit och låtsas bo. De är också trevligt.
Men men. När vi kom dit tog vi tunnebanan och tåget ut till Croydon. Tog kanske 15/20 min från Victoria Station. Checkade in på hotellet. Som var/är jätte fräscht. Fint och rent.
Tog en andreashopping runda i Croydon. Fanns ett antal bra affärer. Men jag handlade inget. Gick runt lite. Sen hem till hotellet och sov typ.

Fredag:
Gick upp rätt tidigt. Tog tåget in till London. Letade reda på Oxford Street. De tog ju ett tag. Men gick runt i några timmar och shoppade. Hittade lite kläder och sånt. Så de var de vi gjorde hela dagen. Finns inte så mycket att säga.
Tog tåget till Croydon igen. Tänkte gå ut en runda men stannade på rummet och masserade varandra. Fötterna var skönast kan jag säga.
Kollade på en film. Hur man blir av med en kille på 10 dagar. Eller något sånt.

Lördag:
Åkte in till London igen. De var sightseeing som gällde.Började med Madame Tussauds. Kollade på alla kändisar och vaxdockor. Gick till och med i Chamberlive. Skräckkorridoren.
Den var lite kort men hur läskig som helst. Skrek varje gång dom kom nära. Vi fick inte röra dom och dom rörde inte oss. Och dom var verkligen på gränsen. Hade nästan andedräkten på halsen vissa gånger.hihi.
Så tog vi oss ut till en park. Tror att de var Regents Park.
De var stekande hett.(De var de för övrigt alla dagar. Hur härligt som helst) jag åt fish and chip och andrea något annat. Satt och kollade på ankor och sånt.
De var också Fotbolls Final. Chealsea - Everton 2-1 vart de. Hade varit trevligt och kollat. Hade värsta känslan när alla fans stod utanför och bara sjöng och hade sig.
men de hade vi inte tid för.
Tog buss till Piccadilly Circus och kollade in de. Sen London Eye och min vän Big Ben.
De var massor utav 'artister' eller vad man kallar dom. Sånna här levande statyer och liknande. Fastnade framför Charlie Chaplin liknande. Hur rolig som helst. Önskade att vi filmat.
Men men. Tog en tur i London Eye vid 8-halv 9.
Sen tog vi oss till Croydon igen. Vilade en stund. Sen tog vi oss ut. Hittade TigerTiger.De var inte de vi förvänta oss i Corydon direkt,De låg club efter club och pumpade ut musik. Men de var helt SJUKT stort. Kanske 5 barer med tillhörande dans golv. Teman var de också. BoogieWonderland,Club och typ R'n'B. Var mest vid r'n'b. Dansade och hade trevligt ;)
What's happens in London,almost stays in London. Men kan inte skriva allt som hände här.
De hade troligvis öppet till 9 på morronen. Men fick ju lov att sova lite så gick hem vid 3.

Söndag:
Ingen sovmorron. Åt frukost och sånt. Packade ner allt och la in de i baggageutrymmet på hotellet. Sen tog vi en shopping runda i Croydon. De trodde vi inte heller. Många bra affärer. Köpte mig en väska förövrigt. De dyraste på resan typ. Men de gjorde inget.
Men de var rea över allt. Hela London stod de Sales. Tror de kallade de Mid-season sale.
De var så varmt så Andrea tyckte vi skulle kolla om de fanns någon park. Och de gjorde de också. Park Hill. Jätte trevligt. Låg och halvsov i den någon timme. Varmt och härligt.
Sen fick vi lov att ta oss till Heathrow. Våran resa var nästan över :(
Var där någon timme. Åt Italienskt.De godaste var vitlöksbrödet.
Planet skulle gå 21.05. Men de var försenat. Till 21.20. Gaten skulle öppna 20.45. Men de vart mera försenat. Så vart lite stressad. Visste inte var gaten var och till vissa gater kunde de ta 20min att ta sig dit.
Men de var bara 5-7 min. Så vi kom på planet och allt.
Så bärde de av. Kollade på London ut genomfönstret när alla lampor var tända. Man såg London Eye och allt. Mörkt och fint. Jätte härligt, En fin sista bild.

Måndag:
Kom till Svergie vid 01.00-Svensk tid.
Drack en smootie och la oss på en lite bekvämare soffa denna gång. Var pigg som tusan så låg och läste lite grann. Sov någon timme. Vilade resten.
Sen tåget till Leksand. Sov där hela resan. Vaknade bara någon enstaka gång. Som när konduktören frågade efter biljetten,Avesta,Borlänge och Gagnef-Insjön. Sen var jag vaken resten av tiden. Så vart de skola på de. Var inte så pigg men de gick bra.
Skyndade mig hem till Stelpan. Tog en rid tur och allt. Har saknat henne.

Jag kan faktiskt se mig själv bo där i London. Hade hur skönt som helst och har nästan lärt mig hur tunnelbanan funkar.
Längtar hur mycket som helst tillbaka.
Utan själva staden,atmosfären och allt. Men snart så.
Ångrar mig jätte mycket att jag inte gjorde en del saker. Hade ju varit trevligt om allt vart som jag alltid tänkt mig att de skulle bli. haha. Men får väl hålla mig till nästa resa.

Men nu måste jag packa upp resväskan och städa. och äta mat.

hej med er.

3 kommentarer:

Ida sa...

Låter som ni haft väldigt roligt i alla fall :) Skulle också vilja åka till London någon gång!

Ida sa...

Btw. Vad kostar det för två personer att åka till London, själva flygresan alltså? Tur och retur. Lite nyfiken bara.

Julia sa...

Vi betalade 2800. Men de är flyg+hotell. För vi beställde så och inte seperat:)