lördag 16 oktober 2010

You're a dreamer

Idag vaknade jag vid 11.15 tror jag. Otroligt sent för mig nu förtiden. Har vaknat vid 9 annars de senaste veckorna. Men behövde sova ut. Vaknar iallafall upp med ett ryck. Sånt där som när man har kortis drömmar och rammlar eller faller och rycker i hela kroppen och vaknar. Men jag hade ingen kortissömn eller sådant. Jag vaknade av att jag skakade till i hela kroppen. Knasigt.
Vilket tar mig tillbaka för ett antal år sedan. När jag hade en the sims period. De var när jag hade min säng 'uppe i luften' och precis innan jag vaknade fick jag välja mellan (ni som vet och spelat sims vet att man klickar på gubben eller saken och väljer vad den ska göra som att hämta posten, gå på toa, simma osv.) att vara glad eller gråta. På något annorlunda vis valde jag att gråta och kom ner och grät och mamma satt vi bordet och fråga varför jag berättade att jag valt gråt.Vet inte om hon minns det men jag gör :)
När vi är ändå inne på det kan jag berätta när jag gick i sömnen. Det var också för några år sedan. Jag minns tillochmed drömmen. Jag gick runt i klassrummet i min låg/mellanstadie skola och kollade på mina klasskamraters bord och läxor och sånt. Det var drömmen och pappa berättar dagen efter att jag hade gått upp och börjat gå ner för trappan och han hade frågat varför jag var uppe och om jag skulle på toa eller så. Men jag hade inte svarat utan gått ner och varvat hallen och upp i säng igen.
Älskar sånna här berättelser. Det är nog enda gången jag gått i sömnen.
Petter har dock sprungit runt huset i sömnen. När pappa fixade trappen en sommarkväll.
Vad jag vet har jag inte pratat i sömnen eller något heller.
Hursomhelst. Det var inte de jag skulle skriva.
Har legat i sängen och typ sovit fram till 3. Har varit helt borta som om jag varit sjuk. Hemskt var de. Nu har jag spring i benen men törs inte gå ut och gå för att det är för mörkt och läskigt.

Inga kommentarer: