fredag 8 oktober 2010

Fredag

Igår kväll vart det mat kväll hos Frida. Medans jag satt och pusslade på mail så vart det hon som lagade maten. Spaghetti och köttfärs sås al á Frida. Just the way I like it. Skönt att ha någon som lagat mat åt en.
Säger ju de. Måste hitta någon som kan tänka sig att leva med mig som lagar mat (och vill laga mat).
Om det händer lovar jag att vara världens bästa rumskamrat! Tyvärr så om jag kommer iväg som au pair så blir det jag som lagar maten. Tänkte inte på den va Julia.
Åt glass och kollade på Kungarna av Tylösand. Herregud.
Så hamnade jag rakt ut i ingenstans med Jakob och Magnus. Jag har nog inte varit så rädd som jag var där ett tag. Kolsvart på en jäkla grusväg. Dimma lite här och vart. Kunde inte sluta tänka på den filmen som jag och Ida kollade på när vi var mindre. Eller kollade och kollade. Stängde av efter ett tag.
När ett gäng ungdommar var ute i skogen med bilen och bilen slutade funka och det är nå wierdos som typ tar dom en efter en in i en stuga och dödar dom med kedjor genom mun osv. Stängde dock av efter det.
Tillslut fick jag nog och vände bilen. Var inte så många protester så jag tror killarna vart lite skrämda där också. Faktiskt :)
Nu? Stooockholm!

Inga kommentarer: