lördag 9 oktober 2010

Tjoho

Spenderade dagen inne i stan med Stina, Anders och mamma och pappa. Gick runt i olika affärer och kollade. Inget åt mig dock typ.
Åt smörrebröd på Östermalms Saluhall och kollade på fiskar typ. Det var kul. Gick runt iallafall.
Så kom vi till himlen. Jag gillar ju sånna där affärer som Lagerhaus och lite sånt.
Så går vi in på Stockhome och Stina säger ''kolla där Julia'' och där hittar vi mina ABSOLUT favorit godisar. Vi kan inte kalla dom godisar då man inte äter dom här som godisar. Det är gourmet godisar. Man ska verkligen smaka på dom. Som Anders gjorde. Han hade 5 i handen och tog dom på 3-5min kanske. Lärde han en läxa och 5 st ska tas på iallafall en halvtimme för smaken.
Som sagt. Priset smakar ju. För 150g kostade 49kr. Dock vet nu de flesta vad man ska ge mig i julklapp, födelsedagspresent eller bara gör att favorisera sig hos mig (ja, jag favoriserar kompisar just över vad dom ger mig. Linnea som köpte mig en liten ask förrförra gången ligger bra till).
Den som vill ligga högst på min lista köper jelly beans automaten för 998kr med jelly beans i den.


De 20 smakerna: Blueberry, Bubble Gum, Buttered Popcorn, Chocolate Pudding, Coconut
Candy Floss (sockervadd), Green Apple, Island Punch (viol), Lemon, Lemon Lime, Liquorice, Orange Sherbet, Peach, Piña Colada, Strawberry Daiquiri, Tangerine (mandarin), Toasted Marshmallows, Tutti-Frutti, Very Cherry och Watermelon.
Varje gång jag äter dom är små bitarna av himlen så överraskas jag med att dom verkligen smakar. Som idag,  första gången jag åt Chocolate Pudding. Kan tro att det bara smakar choklad. Men det smakar verkligen choklad pudding. De med tjock text är mina favoriter.
Om det blir så att jag flyttar över havet så kommer det förmodlingen ruinera mig.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gomorgon! Kolla denna http://www.jellybelly.se/shop/
här kan du eller den som vill presenta dig köpa en bönmaskin för "bara" 500,-. Tipsa dina vänner.
Stina