fredag 1 april 2011

April


Satt och kikade in DN idag och ser april skämten hagla in.
Skämt i olika tidningar
-Kommunerna i Blekinge blev så inspirerade av miljökampanjen Earth Hour att ljuset ska släckas en timme varje lördagkväll hädanefter (Sydöstran).
-SSU i Motala föreslår att gymnasierna ska göras om till nattskolor för att bättre motsvara de ungas dygnsrytm (Motala-Vadstena Tidning).
-Rökförbudet för vårdanställda i Skåne följs upp med ett förbud att äta fett och socker under arbetstid (Skånska dagbladet).
-Samtliga bildäck ska finnas i fordonet under färd. Vinterdäcken ska ligga i bakluckan på sommaren och sommardäcken ska följa med på vintern (Länstidningen Östersund).
-Fotgängare kan dömas för gångonykterhet och hjälmtvång införs när fotgängare klassas som fordon (Sundsvalls Tidning)

Jag minns typ bara ett skämt från när jag var liten och pappa lurade i mig att de fanns myggor i Afrika som hade längre än en decimeter "nål" eller vad man kallar det dom sticker in för att kunna  ta sig igenom en elefantsskinn.
Och ett jag drog för Ida var att jag fick lov att sälja min kanin Nicke för flera år sedan.
Så var jag lite rolig och skrev till Frida på facebook att vi får lov att åka buss in till London när hon kommer hit..hihihi. Det får vi ju inte lov, jag hatar att åka buss. Tokigt.

Inga kommentarer: