onsdag 27 april 2011

blabla and just little things

Gud var jag är bra på att uppdatera här inne med intressanta inlägg. Jag kommer inte ens ihåg om jag har skrivit att jag är i Sverige fram till 2maj heller. Men de är jag, så snart åker jag hem.
Vad har hänt hittils den här veckan you ask. Spenderade påsken i Vallentuna. Åt kilovis med tzatziki. Endast tzatziki. Man kan säga att jag åt tzatziki med lamm.
Farfar och jag handlade trisslotter i massor. Gick in med 50kr(2 lotter). Vann 50kr(2 lotter till). Vann 100kr (4 lotter). Vann 50kr +mamma gick in med 25kr (3 lotter). Vann 25kr (1 lott) och där har vi inte gått vidare.
Fick visa id den sista gången jag sprang in där. Det var även den gången jag inte hade det med mig.

Gick på Red Riding Hood med Angelica också som födelsedags present. Fick en massa kort också på flickan med tröjan som jag inte kommer ihåg vad det stog på. Något inte så skolfoto aktigt iallafall. Men jag älskar det. Dom åker med tillbaka till West Chilt.
Hursomhelst. Red Riding Hood i Täby C. Bland popcornen någon spillt på golvet som jag inte såg och trampade       rakt på, satt vi där i de röda stolarna med en påse färdig chocklad smet att dela på. Smet runt munnen och lite överallt kan man inte mer än att älska att dela på den där påsen med bästa ankan i världen.
Filmen var bra med kort handling.

Åkte in till Skokloster en vända och kliade på min favorit i hela världen. Kan ju erkänna att hon är rund som ett litet klot och jag undrar hur sadelgjorden ska gå runt när jag är tillbaka.

I måndags hade jag och Carro bak-dag. Hon ville göra marängtårta så det vart det. Jag vart satt på att göra marängen och när tårtan väl är inne i ugnen i sina 20min och har inte ännu fluffat till sig inser jag att vi glömt sockret till äggvitorna. Om ni är sugna på vad smaken på den tårtan vart är det ugnspannkaka. Andra tårtan vart suveränt. Grädde och jordgubbar så vips vart det en sommartårta.

Så igår var jag hos tandregleringen och såklart glömde jag skenan till tänderna som man inte ska göra men visade sig att han inte ens vart arg. Så åkte jag till mammas jobb för att hälsa på en snabbis. Vart att jag åt lunch, var ute med dom, hade mellanmål och vips var kl 16.20 och jag hade varit där i 6tim och min mamma hade gått hem. Tänka sig att det händer varje gång jag är där och hälsar på.


Inga kommentarer: