lördag 2 april 2011

Lördag

Inatt/morse åkte min familj till Val D'Isere i Franska Alperna, jag hängde inte på nej utan jag stannar här och hoppas vädret håller som de lovat och de ska vara varmt under veckan. Även om jag fick en updatering ifrån Frankrike att de är fantastiskt väder.
Iallafall, sover hårt som vanligt så jag vaknade inte ens när familjen klampa ner för trappan med väskor och liknande utan jag vakna upp en snabbis runt 6 och insåg att de redan åkt (runt 3-4-5) och somnade om igen.
Rullade runt lite här, duschade, fixade, dammsuga lite, slänga sopor och förbereda kvällens röj party.
Eller nee, Milla kom vid 1 så vi tog bilen till Tesco och handlade upp våra väl sparade pengar på gotte som dom säger i Laholm. Blandannat en Banoffee pie ice cream. De svåraste här är godis. När man ska kolla på film och är sugen på godis finns de inget plockgodis (Tesco har givetvis men 10 smaker och inga speciella) så blir de att välja mellan färgsprängda små gelégodisar eller chocklad i masser. Jag valde sura snören, jordgubbsnören och kiss and lips. För man vill ju inte bara ha en smak.
Milla däremot är duktig eftersom de är fasta/lent fram till påsk så har hon gett upp choklad och har inte ätit de sen fettistagen/shrove tuesday. Men hon körde på Jelly Babies och mina godisar (3 för £1).
Så vi åkte hem och åt risifrutti liknande men godare grej och gick ut och gick nån 30-45min och vidare till Spaghetti Carbonara english style asgod.
Filmen vart Hot Tub Time Machine, inte så jätte bra utan lite trist. Blundade någon kvart. Glass vart det inte på tal om utan den tar vi någon annan dag. Proppismätt.
Så nu sitter jag här och Milla jobbar i baren. Har även sett Fame, Top Gear och Katie Price.
Eftersom familjen är borta körde jag på stora tvn men bauta surroundljudet med bas (värre än Jakobs!)
Ska nog dra på en musik kanal imorron, städa och vara galen efter att ha varit pretty strikt de senaste 4 månaderna. Inte för att skryta men jag fyller ju år om..14? dagar. Dags att börja ordna med blombud hörrni!
Picketty House, Grove Lane i W/C!
Jag önskar mig hotellrum i Paris!

Nu ska jag göra en varm macka a lá Ankilicious Sälen style 2010.

Inga kommentarer: