onsdag 13 april 2011

Förra veckan

Igentligen ska jag inte skriva det här nu för jag kommer bara bli stressad och inte göra det ordentligt (vilket jag aldrig gör för jag lägger inte ner så mycket tid på att renskriva och fjolla runt utan lägger ut "orginalet") för jag kollar på tv och the Only Way Is Essex börjar snart! Eller började kl 10pm eftersom jag inte kommer publicera förens jag är klar.
Men tänkte hursomhelst skriva om Fridas dagar här.
Onsdag:
Hämtade upp henne på Gatwick (Yes, ni som kommer: Jag hämtar upp er personligen på flygplatsen och hjälper er att checka in) vid 9.30. Var inne på TK Maxx i Horsham och visade henne en snabbis där.
Sen blev de lunch och powernap i trädgården. Vi gick runt West Chiltington i solklart väder och bara pratade strunt. Åkte till Pulborough och Tesco (ja jag anser att det är en sevärdhet!) lagade lite mat och hade filmkväll. Sorority Row var på anytime kanalen. Frida var såkallad jetlagged så hon somnade såklart 2timmar före mig så jag duschade och hade mig.

Torsdag:
Tog tåget på 1,20min in till London och lokaliserade oss till Kensington Close Hotel & Spa. Himla trevligt hotell. De håller på att bygga om så det var lite oljud och vårat nyckelkort funkade inte så när vi kom och gick fick vi ta med oss något från receptionen upp. Pinsam tysnad i hissen. Lite typiskt att vi inte stannade längre. Eftersom de byggde om så fick man fritillgång till bastu och pool. Fick även se på film som vanligtvis kostar £7.49 helt gratis. Då var de nya filmer också: Inception, Harry Potter and the deathly Hallows pt1 och sådana filmer. Jag hyrde Easy A på natten.
Kollade in de vanliga sevärdheterna som Big Ben, London Eye och hade lunch vid Picadilly Circus och gick runt.
19.30 började då det vi väntat på i ett halvår. the Lion King musical. Helt jäkla suverän! Redan i första tonen i öppningen kan man inte släppa. Har kollat på trailern flera gånger och alla kostymer men att se det live så där var unbelievable. Frida var dock för trött så det blev ingen pub efteråt.



@Lyceum Theatre


Fredag:
Vaknade och tog frukost inne i Hyde Park. Kl 10 på morronen och de var för varmt för att ha en tröja. Precis så skönt som de ska vara. Gick på Oxford Street hela dagen. Köade inne i Primark med ett maximum på 8st klädesplagg till provhytten. Vilket är svindåligt. Ni som vet vad Primark är så kan man lätt ha upp i 12st plagg. För man vill ju inte bara prova en (och bikini delarna räknades som 2plagg...) så 3timmar där inne lätt. 
Annars handlade jag skor på Next och Miss Selfridge. Slösade inte för mycket pengar.
Kom hem vid 9.50pm och tog en sväng in på Queens Head. Men var för orkeslös så vi åkte hem och kollade på Sweeney Todd och drack te.





Lördag:
Inte så mycket att skriva. Frida fick skjuts till Gatwick igen och jag sov bort hela dagen.

Nu:
Nya avsnitt av Desperate Housewives på Channel 4 +1.
GUD va bra det är med +1 kanalerna. Då kan jag kolla på TOWIE kl 10 och senare DH kl 11 fast Dh igentligen går 10.





Inga kommentarer: