tisdag 12 april 2011

the White Horse

Kom typ hem ifrån puben alldelens nyss. Det är mycket mer accepterande to drink and drive här. Satt där och pratade med Miisa ifrån Muminlandet Finland. haha, jag älskade när hon pratade svenska. Låter precis som Mumintrollet som jag älskade/älskar. Gulligt.
Annars har de inte hänt så mycket. Hade lite kallt idag. Runt +14c bara kanske. Lite jobbigt att ha på sig en kofta. Simning, golf, privatlärare och parken med cyklarna vart de idag. Så kokade jag färskpotatis!! Underbart gott med salt och fishpie med ärtor och morötter (saltade för mig ofc)
Gillar igentligen loven mer än de vanliga veckorna. Jag kan visserligen inte sova lunch men det är mer saker att göra. Det för det mer värt att hoppa i säng på kvällen.
Så ringde min underbara Farfar och snackade lite. Det är underbart att han när jag svarar 'Tja' så säger han 'Tjenare' tillbaka. Min underbara lilla farfar. Älskar hur han ringer bara för att höra min röst. Slösar pengar på mig. Så berättade han hur han brukar läsa här inne så HEJ FARFAR!

Nu ska jag ta mig en välförtjänt dusch!

Inga kommentarer: