söndag 3 april 2011

Au Pair

En söndags morgon i September året 2010 satt jag hemma i Älvdalen framför tvn men datorn i knät och hade inget att göra. Så bestämde jag mig för att jag något jag funderat på av och till i massor av år. Registrerade mig på Aupairworld.net och tänkte inte så jätte mycket på det. Jag hade ju siktet inställt på Sälen.
Aupairworld är en sida där man går in och hittar sina egna familjer och tvärtom. Hade flera familjer fram och tillbaka. Efter 3 veckor hittade jag Familjen Harvey och 27 November 2010 tog jag mitt pick pack från mitt 3 ½år i Leksand och mitt 19åriga liv i Älvdalen och flyttade utomlands.
Så nu bor jag här. I landet jag velat bo i sen jag var...13år? Då jag berättade för Carro när jag var 14 att jag skulle flytta hit och hon sa att jag aldrig skulle göra det. Men vart är jag nu?
De är ofta folk som sagt att jag aldrig skulle göra de men jag gör de ändå. (Den största bedriften än nog ändå mitt tumm-lovande med Pappa när jag var runt 12 att jag aldrig skulle bli den där tjejen som var ute sent på kvällarna och dricka alkohol innan jag fyllt 18år. Och vad gjorde jag? Jag höll de jag lova och drack inte förens 2-3 dagar efter att jag fyllt år. Är inte de en pålitlig person? Mig kan man alltid lita på!..nu för tiden)
Hursom helst. Nu sitter jag här. Jobbar som barnflicka på Englands landsbygd och älskar affärerna här för dom har nästintill allt man kan önska sig. (Roliga tårtor i matbutikerna. Lovely)
Bor nu i West Chiltington. Ett litet område med stora hus, stora stadsjeepar och små och stora Porschar och Jaguarer. Har inte sett någon Ferraris eller Lamborghinis änsålänge. Vi har inte ens någon riktig matvaruaffär här utan post office med de nödvändigaste men 5min iväg finns Storrington där Waitrose finns eller 10min iväg har vi Pulborough med halvtstort Tesco och Sainsburys.
Om jag minns rätt har jag inte lagt ut några bilder på huset eller liknande. Om jag erkänner är de lite konstigt att lägga ut de. Det är ju inte så att jag lagt ut karta, kort på mitt rum, hus och liknande ifrån Sverige här på så därför har jag inte gjort det här men tror att mamma, pappa, farfar och ni nyfikna små ögon vill se.
Men nu har jag skrivit för mycket. Berättar mer någon annan dag.

För att göra kartan rättvis:
De tar ca 30-40min att åka till Brighton

 
Min lilla by. Där på Grove Lane bor jag!

Nygjorda trädgården som inte är färdig.


Min favoritsaker i köket.

 
Mysigaste soffan ever!

Jag stör mig så otroligt mycket på den här bilden.
Det är så att lakanet är liite för kort så kan inte vika in det under sängen för då blir de likadant vid huvudändan och jag klarar inte av att ha kort på lakanet där jag har mina händer (sover ofta med händerna vid kanten)

Nya tvn!
Jag hatar touchen så mycket på den. Lyssnar inte när jag tar den vissa gånger.

Mitt absoluta favorit badrum. Dock lite för stort badkar.

Inga kommentarer: