onsdag 15 december 2010

Wednesday

Kan redan nu cecka för:
Köra käpp rätt åt fel håll i UK.
Eller ja halft om halft. Jag och Oscar skulle ha en trevlig dag tillsammans och åka och bada som sagt.
Tyvärr får vi reda på att poolerna renoveras tills på lördag. Jahapp. De var väl bara att köra de 30min hem igen då... Om de hade varit så lätt. Ut på motorvägen och tillbaka, ut på motorvägen och tillbaka. Det var nästintill omöjligt att hitta hem. Eller vad skriver jag, Det VAR omöjligt att hitta vägen hem. Oscar ville hela tiden ringa Dave men de är lag på att inte prata i mobiltelefon här så de gick ju inte. Så när jag stannade vid Shell trodde jag jag att jag kunde vägen. Så åkte jag samma väg gång på gång. Tills jag fick nog och tog motorvägen mot London. För mot London kom Crawley. Crawley där vi skulle gått ut om Milla hade varit frisk förra lördagen. Crawley som ligger efter Horsham. Så mot London. Oscar var inte alls säker.
Kanske för att jag låtit säker de andra 30ggr jag trodde jag var på rätt väg. Men den här gången hade jag rätt. Väl vid Crawley stog de Horsham A246 så den tog vi. För om vi väl tog hos till Horsham och shoppingcentret Swan Walk så visste jag vägen hem.
Stannade och tröst åt på McDonalds. Tog mig den engelska desserten och min favorit grej hemma i Sverige: Paj. Med Season flavour: Mincepie/custard. De vill säga russingegg och Custard. Inte så gott men jag gillart!
Iallafall. Kom hem vid halv 2 (efter att ha varit ute och kört sen 11 på en väg som igentligen bara tar 30min.
Slängde ihop pepparkakehuset. Hämtade Matilda vid 3. Dekorera Pepparkakehus. Iväg med Matilda till school disco. Städa badrummen. Hämta Matilda på School disco. Göra Spaghetti Bolognese.
Så har haft fullt upp och det känns i mina stackars axlar.
Ska gott göra den stackars Oscar när jag väl är tillbaka. Han och jag ska ha roligt berättade jag. Kanske ta motovägen mot Brighton och köra in på någon enslig  väg. Jag hade kul iallafall. Satt och sjöng McFly för att inte börja gråta.

Imorron: Sverige!

Inga kommentarer: