onsdag 22 december 2010

Knäckt

Jag har gjort knäck! Och varje år ser jag fram emot det. Tills jag har fyllt ungefär 10 små formar och inser att det är lika jävligt varje gång. Formarna hoppar åt sidan, knäcksmeten stelnar och jag svär som aldrig förr och tomten hör det. Men ändå vill jag göra om det nästa år igen.
Och idag satt vi och pratade om julklappar ifrån sitt jobb. Medans mamma fått en usel kokbok ifrån ett uf företag i mora så har pappa inte fått något. I min julklapp ifrån min au pair mamma så ser man lite för pappret har gått sönder. Men jag kan fortfarande inte lista ut.
Så sitter mamma och skriver sina rim och jag får inte se.
Jag vill se. Jag vill så gärna ha julklappar.
Vill även göra julklapps leken. Dvs present leken med tärningar. Men inser att jag inte orkar springa runt och leta små skit bara för att jag ska få flera klappar. Ser inte de roliga i det eftersom jag redan vet vad som är i de. Och tror inte att någon av mina med-firare vill gå och leta efter 3st små saker. Men men. Jag har haft ett bra år och hoppas på en fin julafton.

Fick Juldagen bokad idag och det blir i lovely leksand i år igen och fira dagen efter julafton med 1000 (typ, sisodär) andra på arenan och tåget ner till stockholm på annandagen. Tyvärr är alla tåg slutsålda förutom 1kl och de sista tåget. (oh, radio klockan står på 20:09 =2009) Kan inte SJ bara sätta in en extra vagn? Aja. får manipulera min bror att åka till stockholm och hälsa på farfar på den dagen.

Det klickar!

Inga kommentarer: