torsdag 2 december 2010

Torsdag

Kan lugna alla med att säga att jag lever! Bara för att jag inte skriver här betyder det inte att jag är död, ok?
Iofs kändes det som det när ingen hörde av sig på sms som jag skickade ut i förrgår förutom någon.
Visade sig det att de flesta inte fått mitt sms med det nya nummret!! Knasigt och trist.
Men Frida skickade till mig så jag skickade det tillbaka.
Så ni som lööööööve me kan väl ta och fråga efter mitt nummer så jag känner mig älskad och inte allt för långt bortifrån hem och påminna mig att jag iallafall hade någon käraste i Sverige?
Mitt UK nummer såklart!

Gården, Ni ser på min bils tak hur mycket snö över natten.
Annars då?
Kan säga att vi är praktiskt taget insnöade.
Började snöa i tisdags med fick ändå skjutsa Oscar och Matilda till skolan. Oscar i Bury Hill typ som är en bit bort och Matilda till sin skola här i närheten. Halt som isen.
Igår vart Oscars skola stängd pga av snön så vi gick med Matilda till skolan.
Inatt kom det runt 30cm ny snö så idag vart båda lediga och säkert likadant imorron.
För här i England är det ingen lag på vinterdäck för det har praktiskt taget aldrig snöat i November. Inte på årtionden. Däremot har det kommit lite snö jan/feb. Så dom äger inte ens vinterdäck.
Smart som jag är har jag skrivit upp vägen till skolorna så jag inte glömmer dom. För det är himla knepiga vägar kan jag erkänna och nu har jag inte kört dom sen i tisdags heller. Men de blir nog bra.
Gjorde en igloo idag iallafall och haft spelling med Matilda. Dock var det jag som stavade engelska ord och hon rättade och hade sig. Lovely.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mer snö än hemma i Älvdalen alltså.
Vad är det för gul grej som står i mitten på bilden ?

Linnea sa...

JAg vet att du saknar mig mest, och jag kan erkänna att jag vill ha dig här nu julia! jag har förövrigt en klapp som väntar tills du kommer hem :) och jag har inte fått nått sms...