tisdag 28 december 2010

Julgran

Jag önskar att jag hade kunnat säga att det här är fam Johansson-Engmans julgran 2010 men ack så tragiskt. Det är fam Harveys (min andra familj) julgran som är planterad i en hink! 
Har som sagt inte orkat skriva något. Här kommer de bara in en parantes av något mina föräldrar ska veta. Att jag HAR rätt för de mesta.
Innan jul pratade vi om julgran och ja, vi köper inte. Vi snor en. Precis som man ska göra när man bor på landsbygden.
Och detta året hade dom sett ut en två fina granar som var där i skogen. Vid vägkanten. Jag berättar redan innan att man ska inte ta granar vid vägkanten. För de vet alla som har sett Sunes Jul, barren trillar av direkt när den kommer in. Och de gjorde den. Visade sig att dom hade LEGAT vid vägkanten. Alltså inte en nyhuggen gran är det och jag förklarar än en gång att det går inte. Den kommer tappa alla barren. De visade sig att jag hade rätt.
Mamma sa redan på Julafton (vi klär den dagen innan) att vi tar nog bort den redan när vi kommer hem ifrån stockholm (de gjorde vi igår) och nu är den borta och utbytt mot en lite mindre nyhuggen gran eftersom den luktar så gott.
Och samma sak säger mamma iår som hon har gjort de senaste åren: Nästa år köper vi en gran.
Jag ska uppdatera er om ca 359 dagar och berätta.

Det här är vad som är kvar av våran gran. Tog aldrig någon bild men eftersom jag klädde den och använde lite tacky svenska smällkarameller flr att fylla tomrummen mellan grenarna så funkade den, i 5 dagar.
Kan lägga in en liten bild på våran julgran iallafall. Lite strunt så där....

Inga kommentarer: