tisdag 28 april 2009

hej

Jag har visst inte skrivit på ett tag.
Några anledningar: Jag har inte haft internet(har varit på landet i Uppsala) och jag har inte haft lust.

Men nu skriver jag.
Förra veckan spenderade jag i Skokloster. Ordnade så jag får betyg i Specialidrotten. Så nu hoppas jag att jag får bra.
Varit i stallet ca 10 tim per dag. I stekande sol. Så gissa om min näsa och panna var röd i söndags.
Hursom helst.
Min häst var galen första gången jag gjorde någotmed henne. Kastade sig åt sidan och hade sig.
Men någon dag senare så hoppade jag upp och red en runda på henne. Och red ut själv dagen efter.
De trodde jag inte på tisdagen. Att jag skulle rida ut själv på fredagen utan att någon var hemma ens. Så ingen kunde ringa ambulans eller helikopter.
De gick ju bra iallafall.
Så fick jag på mitt lilla föl en grimma också. Man får gulla med honom om man skulle fixa de:) Inga hårdhanskar.
Så har jag tilloch med hunnit med en tävling och en tur på arlanda.
Sen i söndags kväll kom jag till leksand igen.
Sen har de inte hänt så mycket mer. Har haft fullt upp med att läsa Breaking Dawn eftersom Andrea ville ha den och skriva en bokredovisning.
De kom en hel del tårar. Och i slutet kom de verkligen en glädjetår. En sån där riktigt rund. De var trevligt!
Och imorron har jag prov i Franska Viner.
men när jag skulle träna på de (fick pappret igår) alldelens nyss så kollar jag i väskan och där visade sig att pappret inte låg där utan de ligger troligen i skåpet i skolan.
TYPISKT. Vad har jag blivit för en slacker. Ingen skola på nästan 1 månad och 3 veckor så glömmer jag ett prov papper.
Lite ångest får man..
Hursom helst. Hoppas på att få göra de på måndag (är ju ledig torsdag o fredag) istället.

Men men. och inte vet jag hur de blir på valborg heller. Hoppas på trevligt iallafall.
har vart dålig på att planera. och jag älskar att ha allt planerat. :/
lite ångest där också tror jag.

Inga kommentarer: