torsdag 16 april 2009

18

'elo everi'bodi'.
Idag är de ju lite utav en speciell dag. Jag har i det här ögonblicket jag skriver de här varit levande i 18år och ca 5-6 tim.
De är väl skönt.

16 april är den 106:e dagen på året i den gregorianska kalendern (107:e under skottår). Det återstår 259 dagar av året
Patric och Patricia har namsdag.
händelser
69 - Vitellius blir romersk kejsare
1856 - Parisdeklarationen undertecknades av representanter för Storbritannien, Frankrike, Preussen, Ryssland, Sardinien, Osmanska riket och Österrike.
1912 - Harriet Quimby blir den första kvinna som flyger över Engelska kanalen.
1945 - Andra världskriget: Sovjetiska trupper inleder slutoffensiven mot Berlin.
1947 – Ett franskt fartyg lastat med ammoniumnitrat exploderar i hamnen i Texas City, Texas varvid cirka 600 personer omkommer och cirka 2 000 blir mer eller mindre skadade.
2003 - Den amerikanske musikern Luther Vandross drabbas av en stroke.
2007 - Sydkoreanen Seung-Hui Cho, 23, skjuter ihjäl 32 personer på universitetet Virginia Tech i Blacksburg, Virginia, USA.
födelser
1886-Charlie Chaplin
1977-Fredrik Ljungberg
1991-Julia Henny Engman Johansson
döda
1850 - Madame Tussaud

Några personer jag kände igen tog jag. Men de är många mer.

Nu måste jag skynda mig att fixa mig.Ska till bussen till mora idag IGEN!

Inga kommentarer: