onsdag 8 april 2009

el stockholmia

igår var de en lång dag.
Började redan 05.10. eller ja. 19 över då.
För då gick jag upp och plattade håret.
andrea o ja sov hos angelica.
Sen bar de av till skolan och ta bussen till huvudstaden stockholm med hela 2.an o några 3 or.
Spådde varanndra på bussen också. de visade sig att jag kommer att ta av ren otur.
och att en viss sak kommer att bli min sysselsättning. inte bra..inte bra.
Så kom vi fram till arlanda.
Där vi fick en gul visitor lapp och gick på rundvandring. Var in i kungasviten. Där kungafamiljen väntar på sitt flyg. Funderade på att lägga en bit av mig själv där. Men inte, Så väntade vi lite på den andra gruppen så jag tog reda på lite saker.
På vintern så sandar man inte flygbanorna. Utan man plogar och plogar. Den längsta banan är på ca 3,1 km.och är jäkligt bred vet inte hur. Men den är 3 (6m breda) plogbilar bred. Och den tar 8 min att ploga. Arlanda har aldrig behövt stängas för snöoväder.
Sen in i bussen och lunch. Så till plattan o knyta skorna. Tror inte att de tar kort.
haha. nä. men skulle på stadsteatern och kolla på 5 gånger gudar eller något liknande. Den var helt okej faktiskt.
Så åkte vi vidare till vin o sprit museet. Gick runt med hörlurar o fjärrkontroller. Helt okej. orkade inte riktigt lyssna utan kollade mest och luktade på bananer.
Sen gick vi och åt på michelangelo i gamla stan. jag åt lasagne.
Sen fick vi gå runt någon timme. Så skulle vi gå på rund vandring. Spökvandring var de tillomed. Inväntade en apmann som guide men de var en skrikande liten tjej/kvinna med hatt. Helt okej.
Sen äntligen. halv 10 eller något kom vi på bussen hem. Gissa om jag var trött. Eftersom angie o andy åke till Rimbo hade jag hela baksätet för mig själv. Innan oskar o anders satte sig där. Så hade 2 säten iallafall.
Jag sov praktiskt taget hela resan. De var hur skönt som helst. Men jag frös som tusan.
Så kom vi hem halv 2 på natten. Jag frösgick till angies lägenhet och sov där inatt. Hade 2 täcken på mig.jätte jätte skönt:)
De har kläckts så helt rena kommentarer under dagen men jag kommer inte ihåg en ända just nu:/

Så har jag diskat. Ska städa här på fredag innan dom dyker upp!:)
Nu funderar jag om jag ska åka till älvdalen tills på fredag och åka fram o tillbaka till mora därifrån eller vara kvar här och åka fram och tillbaka till mora härifrån.
Ska fundera på de...

hej med er

Inga kommentarer: