tisdag 27 juli 2010

Tisdag

iiiiihihihihi. Bra dag idag!
Låg mest hemma tills jag såg solen så då drog jag till hästarna med inställning att smörja in mular men solskyddsfaktor och flugmedel. Så började jag gå runt och kanske försöka hitta grimman. Gick och surade över att lägga pengar på en helt ny girmma. SnålJulia hade alltså dykit upp. Letar och går mycket saktare än igår och i långa gräset och allt. Upp och ner ner och upp. Tills sista rundan. Efter svettiga 30 min. Ligger grimman där! Helt öppet vid ett träd som knappt har gräs runt omkring sig! ÖVERLYCKLIG! Kan bara le över att jag vunnit över Stelpa. Ropar till henne att jag hittat den. Töntigt men hon hörde iallafall. Kollar upp, ser lite sur ut och fortsätter sedan att äta. Då log jag mitt segerflin.
Dock vet jag att hon säkert kommer klia av sig den igen och då har jag förlorat än en gång. Men jag ger inte upp. Vilket hon märkte idag.
Fan va skönt!

Inga kommentarer: