måndag 5 juli 2010

Hata måndagar

Hatar måndagar just nu. USCH!
Kommit hem efter att ha varit och smörjt Stelpas inflammerade öga nu på kvällen. Så vid backen ner till mig så börjar bilen låta jätte knasigt. Tror att de var motorn först. Men visade sig att jag har fått en jävla punktering på däcket. Dock är det andra bakdäcket den här gången. Mamma ringer, Jake ringer, jag får sms allt samtidigt, mobilen går varm helt plötsligt och på toppen av det så är det punka. Hade ju som sagt det i höstas också. Så jag kan ju det där med att byta däck. Inga problem. Tills jag kom på nu när jag låg och fundarade på det i soffan. Den här domkraften(??) som man lyfter bilen med är ju för jävlig. Tar ju en halvtimme bara de att få upp bilen och en kvart minst att ha ner den.
Nu tänker pappa när han läser det här att man får kämpa om man ska ha det man har. Och jag är glad att jag har en bil, faktiskt. Så jag hoppas på sol så solar jag och byter däck på samma gång. Jag vinner på det.
Hursomhelst. Så jag åker hem tisdag istället. Jag som tyckte att det skulle bli kul att åka buss och tåg. Mest synd om Petter som inte får ha mig i bilen hem.
Nu ska jag nog duscha och sova. Kommer nog i säng innan 1 idag!
Bild bevis på mitt kämpande kommer imorron, ska göra en liveupdate!

Inga kommentarer: