fredag 9 juli 2010

Baaaarn

Tog som sagt en dag på mammas jobb.
Dagis I call it men det är en förskola. Småbarn iallafall. Eller kanske 1-5 åringar eller liknande.
Åkte ner med siktet inställt att åka hem när dom skulle gå på lunch. Men vart erbjuden att äta och det var ju inte dålig mat så stannade och satt med My och Hugo och åt mat. MYS ungar. Satt där och gissade namn på grannar och familjemedlemar. Galet men jag kom på det. SkrikJohan glömmer man ju inte i första taget. Sen vart jag kvar. Lekte med barnen, hade springtävling, cykeltävling och allt. Svin kul var det. Mamma hann tillochmed åka hem en timme före mig.
Som tur var var det inga jobbiga ungar som det brukar kunna vara.
Inga sega ungar som sitter tysta och inte vågar göra något. Det är jobbigt om man säger något till ett barn och väntar på ett svar, så säger dom inget tillbaka. Tillomed lille Hugo svarade när man pratade med han. Så älskar jag när dom vill hålla handen. Mitt hemska lilla hjärta smälter :)
Fastnar så lätt för vissa barn. Hoppas för gudskull att mina egna kids inte kommer bli jobbiga. Då blir det en pinsamt.. Men jag ska uppfostra dom till bästa barnen ever. Som mig och petter skulle jag vilja ha dom. Barn som inte bråkar, inte som våra kusiner direkt som bråkade jämt med varandra. Pettan och jag var små änglar och de är vi fortfarande :)

Inga kommentarer: