tisdag 29 juni 2010

Måndag

Idag tog jag en vettig tur till Stelpa. Först tänkte jag bara rida lite enkelt i lite längre shorts. Men när kom till gården och såg att de inte var ett endaste moln på himlen så åkte jag och tog på mig kortare shorts och tog Stelpa på en bad tur. Fick först inte ner henne i vattnet. Eftersom jag inte hade någon sadel så orkade jag inte bråka med henne så efter 10min gav jag upp och plaska själv ner i vattnet och upp på henne igen. Så gav vi oss ut. Bog djupt vart det. Plaskade runt i 20 min iallafall. Varmt och mysigt.
På vägen hem vet jag inte vad som hände utan mina ögon började klia hejvilt. Kunde inte hålla mig så länge så tillslut fick jag lov att klia med fingrarna som var ganska lortiga. Gjorde inte saken bättre men skönt var de. Vid stallet var de bara att kasta mig av och hitta något rent att klia med. Kastade praktiskt taget ut stelpa i hagen och gasa hem. Där tvättade jag och hade mig. Tills jag kom på den strålande idén att ta isbitar på ögonlocken. Det funkade! Låg i sängen och hade dom på mig en kvart säkert.
Sen låg jag ute och stekte med kokosolja och Harry Potter. MMMMM.
Andrea kom och överraskade mig med Ben and Jerry så vi gick ner till Siljan och mumsade till solnedgången.
Kom på att vi skulle försöka kolla på Good Luck Chuck för 3dje gången. Men mötte asJakob utanför Hemköp och bestämde oss för att kolla på film där. 100girls hette den men jag låg mest och drömmde mig bort halva filmen. Mamma väckte ju mig vid halv 9 så kunde jag inte somna om, så jag var lite trött.
Men kom på nu att jag sov ju i soffan i 2 extra timmar på förmiddagen :)

Inga kommentarer: