söndag 20 juni 2010

Bröllop

Oj vad jag skiter i hur mycket bröllopet mellan kronprinsessan Victora och Prins(!!) Daniel kostade!
Visst det är skatte pengar och hej och hå. Men det påverkar ju inte mig direkt. (Jag betalade skatt förra året :)
Jag kollade på förberedelserna och allt från kl 10 fram till 01 ungefär (med paus för ridning och färd hem till Älvdalen). Så långt det gick iallafall och jag skäms inte ett dugg. Tycker att det är jätte roligt. Intressant tillomed. Att kolla på alla andra kungligheter som kommer och allt.
SVIN kul faktiskt var det. Var hos våran granne och kollade på middagen och tårtan.
Talen var också bra. Bäst var ju ändå Daniels tal. Faktiskt.
Vill också vara kär!!
Hursomhelst. De flesta jag känner bryr sig inte ett dugg, tycker inte om kungafamiljen osv. Jag kommer inte kunna tycka att det är bättre.
Som när jag pluggade på inför min guidning på Helgeandsholmen till Kungliga Slottet vi hade i våras kunde jag knappt sluta läsa om det. Nej, äntligen visade det något vettigt på svt1! :)
Jag är Roylaist och stolt över det!

Inga kommentarer: