söndag 6 juni 2010

Helgen

Jösses vilken helg! Hänt så mycket att jag knappt hunnit suttit vid datorn känns de som. Bra dåligt? Kan inte bestämma mig.
Hursomhelst.
Kommer inte riktigt ihåg vad jag gjorde i fredags. Var i skolan och fixade med lakan osv. Kom hem. Funderade på att åka och rida. Klockan var ju ändå runt 7. Åkte iväg. Red. Trillade av ganska ordentligt. Slog i bakre höften och huvudet. Minns fortfarande inte riktigt hur jag trillade av. Fastnade hursomhelst i stigbygeln med foten och jag var livrädd.
Stog och grät ett tag och förbannade mig av Stelpa. Stackarn :/
Eftersom det gjorde allt för ont att gå så kravlade jag mig upp på stelpa. Och stax efteråt smsade Angelica och jag kände att jag behövde ringa henne. Tror inte hon fattade hur ont jag hade då. Ringde mamma och där var verkligen gråten upp i ögonen på mig. Kom tillbaka till stallet och Pernilla och Fredrik fick skjutsa hem mig. Näst intill slängde mig i sängen med en kall handduk på ryggen och någon voltaren i kroppen. Ringde till Anki som var uppe på något berg på svamptävling. Hon sa att hon skulle nog bli ett tag där uppe och jag gick väl med på det och tänkte sova ett slag. Rätt snart ringde hon och sa att hon var på väg. Hon kom och sa att Evelina var på väg och vi skulle in på akuten och kolla upp allt. Falun vart det. Låg inne någon timme kanske. Kollade hjärnan och så.
Tystnaden som uppstår när doktorn frågar efter kissprov..Borde en grupp på Facebook heta för de var de som hände. Inget mer. Så min uppfuckade rygg var de inget fel på. Fortfarande ont i dag.
Lördags stel som tusan men tog mig upp själv och tog mig in mot Anki och där hämtade Magnus och Jake upp mig och vi stapserade ut mot Åkerö och Anders. Satt där ett tag och hade oss. In igen och åt pizza. Sen vart det brännboll. Jag satt mest bara och tog tid och kollade på. Törs inte riktigt ramla nu. Sen hade skutan premiär öppet. Sjuuuuuuuuuuukt mycket folk. Hände en massa. Någon kastar ner glas och jag får det inte på mig med mot ryggen. Anders fly förbannad och ska spöa den jäveln eftersom jag hade kunnat dött. Jäääklar va arg han va! Grattis till han iallafall. 20 år.
Och idag. Har jag packat ihop min garderob. Grattis Julia. Jag har aldrig varit den som packar i förväg utan mer på samma dag!
Så har jag, Jake och Josef (JJJ) ätit mat och glass på mitti i solen. Så gick Josef till tåget och vi gick ut mot Anders och sånt. Pratade igenom nattens händelser och det var massor. Nästan allt mer eller mindre.
Kissnödiga tjockar först, sen damerna var något som hände. De var roligt.
Och nu har jag äntligen diskat efter en vecka typ. Inser att jag inte ätit någon mat här hemma. Bara pannkakor som vart över när jag gjorde pannkakstårta. Men har ju ätit hos Anki, pizza och hos Cattis så det är igen fara!
Och det dåligaste är att jag inte har några voltaren!!! Tog slut igår och apoteket har ingen och inte coop eller hemköp också. Ska springa och köpa imorron mellan kyrkan och fotbollen.
För imorron drar studeeeeeentveckan igång!!!

Inga kommentarer: