tisdag 11 maj 2010

Tisdag

Lustig dag idag. På samhällen kom jag fram till hur otroligt dåligt jag sköter skolan igentligen. Eller så har jag bara blivit osmartare. Eller det mest troligare att det blivit svårare men vi hade faktiskt ordentliga prov på högstadiet också.
I samhäll nu har jag VG, VG, G, IG (det sista för att jag inte har gjort provet ännu eller något men det ordnar sig) och i naturkunskap A fick jag VG.
Men i Älvdalen var jag ju uppe i VG-MVG. MVG i SO (geografi, religon, samhäll) och VG-MVG i NO (fysik, biologi, kemi) Vart tog jag vägen?
Jag är ju intresserad i ämnerna. Men det beror nog på läraren. I Samhäll har vi ju en liiiite så där lärare men NKn hade vi i 1 en helt ok lärare men på proverna strök det sig.
Det var viktigt för mig att få bra betyg men det har dalat. Ångrar det lite nu faktiskt. Så jag ska fixa det där samhälls betyget (kan bara bli G men ändå) och ordna upp lite. Plugga till proven och inte bara läsa igenom. De är aldrig någon som har sagt att jag är så där smart i skolan (bara dum i matten) men nu säger jag det. Jag är smart! Jag ska klara av det där. Lite sent att tänka på det nu. Men jag är ju intresserad i samhäll och sånna ämnen. Det är bara proven som sätter stopp.
Mia tycker att jag ska bli doktor. Man behöver inte vara så smart. Man ska bara vara allmänt intresserad i biologi och dom ämnerna. Jädrar va kul att vara just kirurg. Jag vill göra något betydelsefullt för människor. Inte bara guida dom till rätt sten i skogen.
Nej nu tar jag tag i livet! Och snälla bloggläsare: booooosta mig till det också!!!
Annars har jag inte gjort så mycket. Slutade väl vid 2 men jag och Jake har gått runt på gästis då Markus kom och de satt vid Xpert11 och lite sånt. Sen har vi setat och pratat i soffan och klia hår. AnnSofi var med också. Det var där den lustiga dagen kom. Vi kom på vid 5 att vi fick lov att gå ut från skolan för annars skulle larmet komma igång!

Inga kommentarer: