måndag 31 maj 2010

Undebara Måndag

Jag var sjukt sugen på att ut och rida nu när det var så fint vänder. Så åkte upp och skulle hämta sadel och träns. Såklart visade sig att jag glömt det hemma efter putsningen. Så jag fick väl nöjja mig med att tömköra så tog ut dom sakerna. Tills jag kom på att tränset var hemma. Eftersom jag var sjukt ridsugen så tog jag de bästa jag hade. Ett par tyglar och grimman. På en väldigt pigg häst. Men det gick vägen och jag lever! :)
Hennes rädslor är nog bland dom löjligaste jag vet. Det är antingen stora stenar, vältna träd eller kor. Här är ett av alternativen...
Men. När jag skulle ta en galopp uppför backen så visade sig att korna står i den hagen just nu. Och galen som jag är och så galen Stelpa brukar bli av kor så tänkte jag vända hem utan att försöka tvinga henne förbi som jag brukar. Och hon brukar ju bli galen att jag blir rädd även fast jag har sadel. Men nu var de hon som vände tillbaka och skulle gå förbi. Så jag lät henne. Funderade på det där och tror att de är när korna råmar hon inte tycker om. Dom där var knäpptysta..

och förlåt mamma, jag trotsade dig och red ut i skogen ändå. Jag kände mig rebellisk idag. Först låg jag kvar en extra halvtimme i sängen. Ville komma runt 5-10min försent. Tills Eve smsade och sa att vi skulle va i Visir och kolla på politiskt debatt kvart över. Och då var jag ju redan på väg till skolan så jag kom inte försent. Väldigt intressant debatt. Jag vet nu iallafall vad jag ska rösta på i höst. Ska läsa in mig lite extra på det där.

Inga kommentarer: