måndag 20 juni 2011

Weekend baby

Börjar det här inlägget med att utfärda en ursäkt till alla som tittar in. Med att jag inte har uppdaterat som jag brukar. Har helt enkelt haft en busy weekend. 
Fredag
   Jobbade fram till 00.15, då jag satt barnvakt hos en annan familj och tjänade pocket money som Tom så fint kallade det. Jag kallade moonlightning. Så det vart inget party där inte. Kollade på Black Beauty för jag hittade den i dvd hyllan hos dom och har inte sett den på ett bra tag. Saknade min kära ponny så inni bomben.
   Hästar är verkligen världens bästa djur som kan bli hur utnyttjad som helst och sen börja lita på människor igen.

Lördag
Lunch på the moon i Storrington och sedan vidare till Crawley för att handla upp veckans lön typ.
   Sen började kvällen vi alla skulle glömma. Eller något liknande.. Middag på the Rising Sun (Cottage Pie) och vidare till the White Horse för att möta upp min blivande personliga tränare. Nä inte riktigt. Men jag åkte på att mäta magmuskler igen. Dock var dessa lite bättre än de inne på Thursdays. Ena var Rugbyspelare från Scottland men bor i Pulborough. Den andra var en lite smalare badmingtonspelare. Kan erkänna lite fint att rugbyspelaren vann. Även han jag slutade med att pussa på kinderna ett antal gånger. Sen mitt i natten planerades det att vi skulle gå på cow tipping på vägen hem till West Chilt. Medans vi (jag, Cati, Miisa, Tom och James) går där i hagarna så ser vi inga kor. Kändes lite skönt nu efteråt för det som inte vet är jag väldigt ko-rädd. Har även respekt för får.



Söndag
Golf dagen jag väntat på. Drog med mig golfbagen, killarna (James, Will och Tom) och Miisa till West Chiltington Golf Course och slog några bollar på driving rangen. Det längsta jag slog var kanske 51yards vilket jag är väldigt stolt över då jag aldrig slagit en golfboll utan för nintendo wii och mini golf. 
  Sen begav vi oss ut på 9-håls banan. Startade lite svagt med bollen åt fel håll. Jag var ändå i takt med James som spelat i 6år. Miisa var den som skrev upp allt. dvs Bogey, birdie, par och resterande. Jag höll mig på bra distans då jag var runt 5an.
   7 hålet var den bästa. Min stolthet. Min dag. Par 3. Jag går ut bra med ett perfekt slag. Jag slår på exakt 3. Det bästa är: Killarna slog på 4 och 5. JAG VANN! Tjejen som håller klubban med ett baseboll handslag. BOOOYAH!
   Dagen slutade med att Will vann, Tom tvåa, JAG trea och James fyra. Med endast 1p skillnad mellan James och mig. Då räknade vi med handikapp och allt. Jag suger på golf på wii:et men det här var nog min thing iallafall. Tillägger även att killarna har som sagt spelat i flera år.
   Firade med att ha en Lamb roast dinner och toffeepudding m custard på the Crown.




or is it custard with toffeepudding?

Inga kommentarer: