söndag 12 juni 2011

Roast dinner

Okej, jag fick inte till den dära njutnings blicken man får när man ska äta sin Sunday roast. Men det var väldigt gott. Den här veckan bjöds det på:
 - fläsk
 - potatis
 - green beans
 - morötter
 - parsnip
 - yorkshire pudding
Helt vanligt förutom potatisarna som jag fortfarande inte fattar hur dom gör. Dom har liksom en konstig yta och smakar inte så mycket potatis. Lite smaklöst om jag får säga det. De som inte vet vad Yorkshire pudding är är typ deg som smakar ungspannkaka.
  Annars sitter jag här. I ett nästintill städat rum. Endast badrumsgolvet som ska dammsugas. Så jag har inte varit så jätte aktiv idag. Men det ska bli gjort. Visserligen är det bara en timme kvar tills jag ska åka iväg och hämta upp Miisa på tågstationen och sen vidare till puben.

Inga kommentarer: